Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenheter av han som annonserar i tidningen foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Marten

Aktiv medlem
Hej, jag undrar om det är någon som har erfarenheter av att handla med han som brukar annonsera i foto. Jag har kontaktat honom för att få pris på ett objektiv, men har nu efter över 2 veckor fortfarande inte fått svar. Jag ringer ibland och han lovar att ringa upp (han måste få kontakt med USA först säger han) men tiden går och just nu svarar han inte. Är det helt riskfritt att handla med honom? Vad brukar det bli för leveranstider?

Mårten

;) "Han som brukar annonsera i FOTO" är en rätt vid beskrivning men jag tror ändå jag vet vem du menar... Jag köpte en blixt av honom för en massa år sedan och det funkade finfint. Ringde honom nåt år senare för en fråga och han kom ihåg mig precis vilket imponerade på lilla mig... Kommer inte ihåg leveranstider, det beror tydligen på hans resor "over there" men dom är rätt frekventa. Men jag tror inte du kan dra momsen om jag säger så.

Jag har varit i kontakt med honom men inte köpt något...

Hans leveranstider brukar ligga runt en månad har jag för mig och det verkar vara ganska pålitligt. Det går nog att pruta en del för han gör ganska bra pengar på affären...

//P

om det är han som har liknande hemnummer som mobilnummer så har jag haft en heldel att göra med honom, mkt bra kille. Ok ok priser om man jämnför med Sverige.

Jag köpte en 28-70/2,8 av honom 1999. Då var det ännu större prisskillnader mot idag. Han verkar helt pålitlig. Jag behövde inte betala förrän jag hade gluggen i handen.

Samma sak här; jag köpte en 28-70/2.8 av honom för fyra-fem år sedan och det fungerade kanon. Tog fem-sex veckor att få gluggen. Inga problem alls.

Tackar

Tackar för eran feedback. Det verkar som att om man bara har tålamod så skall det gå vägen.

Oxå bra erfarenheter av honom, har själv köpt en blixt samt ett 17-40mm av honom.
Dock ska man tänka på att vissa försäkringsbolag ej vill försäkra utrustning som inte har ett "riktigt" kvitto.
En kompis till mig köpte hela sin utrustning från "fotokillen" och han har haft stora problem med försäkringsbolagen att skaffa försäkring då kvittot kommer från en privatperson.
Sedan gäller att kolla priserna noga då han inte alltid är billigast (tyskland inkl. frakt kan vara billigare).

mvh
Patrik

ANNONS