Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenheter av Expresta print on demand?

Produkter
(logga in för att koppla)

FiCa1

Aktiv medlem
Hittade reklam för Expresta, ett print on demand tryckeri som erbjuder låga priser för upplagor om 50 ex eller mer. Om du har erfarenhet av detta företag så dela med dig, please.

Lite omdömen online:

Bedrägeri tror jag.

Ser inget konstigt med deras tjänst eller verksamhet.

Ser inget konstigt med deras tjänst eller verksamhet.

Herregud, om man har en massa dåliga omdömen och sedan dyker det upp ett tiotal anonyma Femsjärnor efter det, då behöver man fundera på om de är seriösa, inte att de tjänar pengar eller om det finns en Facebook-sida.

Tack alla för era responser. Jag har läst flera av de negativa omdömena och tycker att Exprestas svar verkar vettiga eftersom flera kunder inte tycks ha förstått vad deras leveransval har inneburit. Om någon annan här på FS har personliga erfarenheter av Expresta, är jag mycket tacksam om ni delar med er av dessa. Av särskilt intresse är då erfarenheter av tryckkvalitet – främst vad gäller S/V-återgivning och kundtjänst.

Lite omdömen online:

Bedrägeri tror jag.

Vad för slags bedrägeri är det du misstänker att de ägnar sig åt? Bristande kvalitet och service är ju knappast bedrägeri.

Vad för slags bedrägeri är det du misstänker att de ägnar sig åt? Bristande kvalitet och service är ju knappast bedrägeri.

Av de som skriver i recensioner att de inte fick sin leverans, sena leveranser etc Se mina länkar.

Positiva recensioner kan man alltid ordna, det är de negativa omdömen man ska läsa och se om det handhavade fel eller inte och hur de bemöter kritik.

Inte att det ramlar in ett 10-tals anonyma positiva betyg, utan text, efter några utförligt förklarade negativa omdömen.

Senast ändrad:
Av de som skriver i recentionerna att de inte fick sin leverans, sena leveranser etc Se mina länkar.

Positiva resentioner kan man alltid ordna, det är de negativa omdömen man ska läsa och se om det handhavade fel eller inte och hur de bemöter kritik.

Inte att det ramlar in ett 10-tals annonyma positiva betyg, utan text, efter några utförligt förklarade negativa omdömen.
Nja, det verkar ju som om det beställda har skickats från Expressa, men att strul sedan har uppstått l leveranskedjan. Klagomålen gällande sena leveranser uppfattar jag har att göra med oklarheter i vad alternativet "Relax" innebär. Har svårt att se att Expressa, oavsett om klagomålen har fog för sig, skulle ägna sig åt bedrägeri: Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år, se 9 kap 1 § Brottsbalken.
I mina ögon verkar Expressa ge sakliga svar. Se t.ex. detta svar på klagomålet "I have not received my order in time". Svar: "We are sorry for the situation that has caused. We will try to explain the situation to you. You registered the order 21.2.2024, the next day 22.2.2024 it was made and sent according shipping company UPS. The order was completed on time, from our side. First delay of package was 23.2.2024, when the package was already in Belgium. The package wasn ´t delivered due to of incorrect delivery address. You contacted us, to solve the situation with shipping company, which we did. Then, we received the request from your side about redirected package to another delivery address. We comunicated this request with shipping company UPS. We apologize for the delay, but shipment was delayted due to an incorrect delivery address and redirected package to another address. We register, that you have already received the package."

Så bedrägeri ägnar de sig inte åt så vitt jag förstår. Däremot vore det intressant att få höra omdömen om tryck- och materialkvalitet.

"[...] The package wasn ´t delivered due to of incorrect delivery address. You contacted us, to solve the situation with shipping company, which we did. Then, we received the request from your side about redirected package to another delivery address. We comunicated this request with shipping company UPS. We apologize for the delay, but... [...]
En sån där kund som jag skulle spärra om jag drev någon form av printshop.

ANNONS