Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenheter av att handla från Robert White i UK?

Produkter
(logga in för att koppla)

runohm

Aktiv medlem
Hej.
Jag funderar på att handla av Robert White i UK

http://www.robertwhite.co.uk/

Någon som har erfarenhet av dom? Är dom seriösa? Hittar inget negativt när jag googlat på den butiken.

Vad jag förstår så anges priserna där utan engelsk moms?
Om jag förstått det rätt så skall man lägga på 20% moms på priserna? Stämmer det?

Vad tillkommer för avgifter utöver moms och frakt?

Vad kostar frakten+ev.övriga utgifter för att få hem ett kamerahus till Sverige?

Vill kunna räkna fram ett slutligt totalpris för att kunna göra en adekvat jämförelse.

Någon som har erfarenhet?
 
Jag har handlat flera gånger från Robert White och dom är kanon att ha att göra med. Snabba leveranser och inga problem med returer vid de fall det har vart aktuellt.

Eftersom du handlar inom EU så tillkommer det varken tull eller svensk moms. Så det total pris i Pund som du ser efter du valt fraktsätt är det du betalar, fast omvandlat till svenska kronor såklart. Betalar du med kort kan kortföretaget ta en viss procent i påslag i avgift, men det får du kolla med banken.

Jag kan rekommendera Robert White.
 
Jag har handlat flera gånger från Robert White och dom är kanon att ha att göra med. Snabba leveranser och inga problem med returer vid de fall det har vart aktuellt.

Eftersom du handlar inom EU så tillkommer det varken tull eller svensk moms. Så det total pris i Pund som du ser efter du valt fraktsätt är det du betalar, fast omvandlat till svenska kronor såklart. Betalar du med kort kan kortföretaget ta en viss procent i påslag i avgift, men det får du kolla med banken.

Jag kan rekommendera Robert White.

Bra att dom är seriösa. Tack för tipset.

Men visst måste jag betala engelsk moms på angivet pris (+20%)?

Sen hittar jag inte på deras sida vad själva fraktkostnaden är? Det står bara att frakt och försäkring tillkommer och att dom inte tar något extra för det. Vad ligger en frakt+försäkring på till Sverige ungefär?
 
Jag har köpt vid två tillfällen i år och några gånger tidigare (så länge jag höll på med analogt var de ett billigt ställe att köpa film på).

Första gången i år var det ett mindre objektiv och ett par andra mindre prylar. Frakten blev då £34.80
För en vecka sedan var det två små batterier. Frakt £21.60.

Paketen kommer då med UPS fram till dörren efter en dag (man måste då vara hemma eller så får man ringa och avtala om att hämta det på utlämningsstället på kvällen när utkörningsbilarna är tillbaka).

Och det stämmer att man får addera brittisk moms 20%.

Jag har bra erfarenheter så här långt. En gång när jag oplanerat var tvungen att resa iväg så bad jag dem att vänta med leveransen, det gick bra. Annars har jag aldrig provat deras support (inget har varit fel).
 
Bra att dom är seriösa. Tack för tipset.

Men visst måste jag betala engelsk moms på angivet pris (+20%)?

Sen hittar jag inte på deras sida vad själva fraktkostnaden är? Det står bara att frakt och försäkring tillkommer och att dom inte tar något extra för det. Vad ligger en frakt+försäkring på till Sverige ungefär?

Ja såklart skall du betala engelsk moms, om du går in påsidan och lägger det du skall ha i varukorgen och sedan går vidare så kommr du först in på en sida där dom bill ha en "Customer Code" (den får du när skapar ditt konto) när du fyllt i den så kommer du till nästa sida där du kan välja frakt alternativ, välj det alternativ som passar bäst och gå vidare ett steg till. då kommer du till en sida där du ser det totala värdet inklusive frakt och moms i Pund. Därefter måste du gå vidare ett steg till för att faktisk beställa varan. Men ca 20 pund har frakten kostat för mig också.
 
Jag har köpt vid två tillfällen i år och några gånger tidigare (så länge jag höll på med analogt var de ett billigt ställe att köpa film på).

Första gången i år var det ett mindre objektiv och ett par andra mindre prylar. Frakten blev då £34.80
För en vecka sedan var det två små batterier. Frakt £21.60.

Paketen kommer då med UPS fram till dörren efter en dag (man måste då vara hemma eller så får man ringa och avtala om att hämta det på utlämningsstället på kvällen när utkörningsbilarna är tillbaka).

Och det stämmer att man får addera brittisk moms 20%.

Jag har bra erfarenheter så här långt. En gång när jag oplanerat var tvungen att resa iväg så bad jag dem att vänta med leveransen, det gick bra. Annars har jag aldrig provat deras support (inget har varit fel).

Tack för hjälpen.
Då har jag en uppfattning om vad det kommer att landa på allt som allt.

Paketen kommer då med UPS fram till dörren efter en dag (man måste då vara hemma eller så får man ringa och avtala om att hämta det på utlämningsstället på kvällen när utkörningsbilarna är tillbaka).
.

Fick du varan efter bara en dag efter beställning om jag fattade dig rätt?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.