Annons

Erfarenhet fota digitalt i Indien

Produkter
(logga in för att koppla)

Arlemo

Aktiv medlem
Åker till Indien om en dryg vecka och undrar om någon har erfarenheter att dela med sig av vad gäller digital fotografering i landet.

Jag utgår från att strömförsörjning för laddning av batterier mm är mycket osäker och ojämn, men har det ställt till problem för någon?

Nån som lyckats bränna backup-skivor på nåt internetcafé?

Tacksam för alla synpunkter och erfarenheter!

Hej,
Jag reste runt i ca en månad och hade inga större problem med att ladda batterierna. Visst är elförsörjningen lite ojämn med avbrott då och då men det var inte värre än att man kunde ladda batterierna över natten. Jag hade dock oturen att min laddare gick sönder så jag fick snåla på batterierna i slutet.

Jag hade gott om minneskort så jag behövde inte bränna på interntcafe men det är säkert inga problem.

Ha en trevlig resa och lycka till med plåtandet!

Har precis kommit hem från en 5 veckors semester i Indien utan några problem.

Cd-bränning finns överallt däremot DVD-bränning får man leta lite efter dock finns det nästan i varje stad.

elproblemen varar mycket sällan längre en 1 timme och var som värst i GOA av alla ställen som jag besökte.

En DVD bränning kostade ca 30 kronor med skiva inkluderat dock kan jag rekommendera en bärbar 2,5" hårddisk det gör livet extremt mycket lättare och förmodligen billigare i längden

Om du vill veta detaljer om resan kan du läsa våran resdagbok på:

http://www.resdagboken.com/?documentId=3&userId=11490&section=journey&journeyId=218448

Lycka till!
mvh Per

rurp skrev:
Hej,
Jag reste runt i ca en månad och hade inga större problem med att ladda batterierna. Visst är elförsörjningen lite ojämn med avbrott då och då men det var inte värre än att man kunde ladda batterierna över natten. Jag hade dock oturen att min laddare gick sönder så jag fick snåla på batterierna i slutet.

Jag hade gott om minneskort så jag behövde inte bränna på interntcafe men det är säkert inga problem.

Ha en trevlig resa och lycka till med plåtandet!

Tack för svar!

Tråkigt med laddaren! Vet du vad det berodde på att den gick sönder?

Jo det var lite surt. Var jag som var lite oförsiktig med packningen så jag slog emot den mot något hårt så den gick sönder.

Strömmen kan variera i styrka så känslig elektronisk utrustning skall man vara försiktig med.

Tänk också på att du behöver en adapter för att kunna köra med svenska stickkontakter.

rurp skrev:
Jo det var lite surt. Var jag som var lite oförsiktig med packningen så jag slog emot den mot något hårt så den gick sönder.

Strömmen kan variera i styrka så känslig elektronisk utrustning skall man vara försiktig med.

Tänk också på att du behöver en adapter för att kunna köra med svenska stickkontakter.

Hur ser uttagen ut? Läste nånstans att det är den kontakt som ser ut som svenska, men med stift som är lite tjockare och sitter något tätare. Stämmer det?

Är det bara den, eller finns det också den stora brittiska modellen med tre tjocka fyrkantiga stift?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar