Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenhet av Tamron SP 90/2,8 AF Macro Di?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stoffus

Medlem
Någon som har erfarenheter av Tamron SP 90/2,8 AF Macro Di till Canon?

Jag funderar på att köpa köpa mig ett macro objektiv till Min EOS 300D och undrar om ovanstående objektiv är ett bra val?

Jag köpte denna Tamron-macro för en tid sedan då jag köpte min 20D, och har tidigare ägt en Canon 100/2.8 Macro (dock ej den nya versionen med USM) som jag då hade på en Canon EOS 50.

Man skulle nog kunna säga att rent optiskt så är de likvärdiga, men byggmässigt så vinner Canon alla gånger. Autofokusen tyckte jag var ungefär samma med fördel Canon. Dock så misstänker jag att den nyare modellen med USM är betydligt bättre.

Tamronen är helt i plast, men känns ändå OK. Inget man slår i spik med direkt, men som ett insteg i macro-optikens värld så är den klockren. Mycket prisvärd. Litet av makro-objektivens motsvarighet på Canons 50/1.8. Inget att smeka, men ger mycket bra bilder.

/Andreas

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar