Annons

Era favoritställen runt Gbg

Produkter
(logga in för att koppla)

dumbo

Aktiv medlem
Vet inte om det hör hemma i denna del av forumet men tyckte det passade bäst här iaf.

Hur som helst skulle jag gärna vilja ha tips på vad ni har för favvoställen runt Göteborg (inte nödvändigtvis i den omedelbara närheten).

Jag brukar vara en del på Hönö/Öckerö/Fotö (Ersdalen och Hummerviken tex) och Särö Västerskog. Andra ställen jag varit på några ggr är tex Ramhultafallet, Tjurpannan, Yngeredsfors, Svartedalen (Stendammen), tex.
Jag har såklart varit runt på en del fler ställen, men inte hittat så många ställen att återkomma till.

Jag är en sucker för ganska romantiska landskapbilder eg, men det behöver inte nödvändigtvis alltid vara det som gäller.
Alla tips är välkomna, men jag känner att jag gärna skulle vilja ha ställen kring insjöar, åar och lite mer öppna landskap som inte är hav.
Bra ställen för starscapes är väldigt välkommet.

Finns det bra ställen som erbjuder härliga färger på hösten?
 
Galterö är fint. Grannö med Brännö. Det finns en fin stenbro mellan öarna. Får betar och det finns bara två hus på ön.
 
Jonsered

Börja vid Jonsereds fabriker och följ sedan Säveån ända ner till Kåhög, jättefint den här tiden på året.

/risto
 
Tjurholmen i Göta Älv på vägen mellan Kungälv och Trollhättan är ett fint ställe. Det är inte på så många ställen man kan komma ner till älven. Avtagsvägen ner till Tjurholmen är ett av de få ställen jag känner till.
Har fotat där vid tror jag alla årstider. Ljuset brukar vara speciellt och omgivningarna vackra.
Har aldrig promenerat runt på själva holmen utan fotat runt bron och omgivningarna i närheten.
Det är absolut värt en utflykt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.