Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson r2880 rengöring

Produkter
(logga in för att koppla)

hasse lundberg

Aktiv medlem
Min Epson r2880 har stått för länge vilket resulterat i att ett skrivarhuvud har täppts igen.
Har kört flera rengöringar men får ingen indikation på att det släpper, Magenta fältet är och förblir tomt.

Någon som har en servicemanual (eller ver var jag hittar en) så jag kan se hur man lossar skrivarhuvudet och kommer åt att rengöra munstycken?

Testa att rengöra med fönsterputs... brukar hjälpa, finns nog annars en del trådar om igensatta skrivare om du orkar leta.

Min Epson r2880 har stått för länge vilket resulterat i att ett skrivarhuvud har täppts igen.
Har kört flera rengöringar men får ingen indikation på att det släpper, Magenta fältet är och förblir tomt.

Någon som har en servicemanual (eller ver var jag hittar en) så jag kan se hur man lossar skrivarhuvudet och kommer åt att rengöra munstycken?

Om du lossar skrivarhuvudet så bör du vara medveten om följande: Det krävs specialjiggar för att montera tillbaka det igen. Iallfall om man vill få tillbaka det korrekt positionerat.

Vad gäller servicemanualen så fann jag den på cirka tre sekunder med google. Men, eftersom det är uppenbart så att det rör sig om material som distribueras i strid mot upphovsrätten så väljer jag att inte lägga ut länken.

ANNONS