Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Epson Perfection 3200 Photo
- Trådstartare ariadne
- Start datum
Hej Anna! Tyvärr har jag inget svar på din fråga, jag vill bara veta vad du i övrigt tycker om scannern. Förutom att du bara får halva bilder ibland, då.ariadne skrev:
när jag scannar negativ så har scannern ibland problem med att läsa av dom. får ibland bara fram halva negativ. trots att jag ( i mitt tycke) lägger dom rätt, inom markeringen. vad göra?
Använder du Epsons eget program, eller Silverfast?
ariadne
Aktiv medlem
jag vet inte än! har precis fått den nästan!
dessutom har jag inte mkt att jämföra med så jag är nog ingen tillförlitlig källa..
fast det verkar som den har svårt att läsa av när negativen är så mörka att markeringen mellan de inte syns, för nu gick det bra igen. men det ska ju gå ändå. *ggr*
dessutom har jag inte mkt att jämföra med så jag är nog ingen tillförlitlig källa..
fast det verkar som den har svårt att läsa av när negativen är så mörka att markeringen mellan de inte syns, för nu gick det bra igen. men det ska ju gå ändå. *ggr*
Väldans vad snabb du var! Vad scannar du, är det småbild eller mellanformat, eller vad?ariadne skrev:
jag vet inte än! har precis fått den nästan!
Är den snabb? Hur lång tid tar det o scanna ett neg? Var den enkel att installera? Jag är inte så haj på sånt, nämligen. Jag kan installera en scanner, men om det skulle bli något krångel står jag där med skägget i hårddisken eller nåt.
ariadne
Aktiv medlem
just nu scannade jag småbild, men jag köpte den mkt pga av att man både kan scanna småbild, mellanformat och storformat.
hur lång tid beror på upplösning och en del annat antar jag. inte så haj på det här. nu scannade jag svartvitt i 1200 dpi, 16 bitars, för att få fram 4 negativ (preview) tog typ 20 sekunder, att sedan scanna ett tog typ 30 sekunder. beror nog på.
hur den va att installera vet jag icke, men pojkvännen svor inte så mkt så jag antog det gick bra
hur lång tid beror på upplösning och en del annat antar jag. inte så haj på det här. nu scannade jag svartvitt i 1200 dpi, 16 bitars, för att få fram 4 negativ (preview) tog typ 20 sekunder, att sedan scanna ett tog typ 30 sekunder. beror nog på.
hur den va att installera vet jag icke, men pojkvännen svor inte så mkt så jag antog det gick bra
Ja, där ser man. Jag har ingen tekniskt lagd flickvän, men väl en datakunnig bror. Så han får rycka ut om det blir problem.ariadne skrev:
just nu scannade jag småbild, men jag köpte den mkt pga av att man både kan scanna småbild, mellanformat och storformat.
mipert
Aktiv medlem
Skannar du högkänslig film med tät filmbas?
Skannar du med (minns inte vad det heter) men så att du får upp flera negativ på en gång?
Om det är så beror det på att programvaran inte kan känna av var negativet börjar relativt negativkanten.
Om filmbasen (plastremsan) är för tät (ISO 800-film) så kan problemet uppstå.
Skannar du med (minns inte vad det heter) men så att du får upp flera negativ på en gång?
Om det är så beror det på att programvaran inte kan känna av var negativet börjar relativt negativkanten.
Om filmbasen (plastremsan) är för tät (ISO 800-film) så kan problemet uppstå.