Odde2
Aktiv medlem
Har problem med spår i pappret efter utskrift. Spåren ser ut att vara efter skrivarhuvudet. De uppkommer linjärt över hela pappret. Jag har valt fineart inmatningen på skrivaren och följt de vanliga inställningarna man ska ha i PS. Detta sker då i A2 utskrift i främre arkmatning. Dock så fungerar A3 utskrift utmärkt vid bakre arkmatning. Där blir det inga spår i pappret efter utskrift.
Jag använder Photoshop CS5 vid utskrift. Pappret vid A3 bakre utskrift är Epson Arc matte 192gr och Canson Baryta Photog. 310gr vid främre arkmatning. Använder också rätt ICC-profil för barytapappret.
Varit i kontakt med Epson Support, men de bad bara efter bilder på problemet, sen har jag inte hört nåt från dom, det var 6 dar sedan.
Någon som har någon lösning?
/Johan
Jag använder Photoshop CS5 vid utskrift. Pappret vid A3 bakre utskrift är Epson Arc matte 192gr och Canson Baryta Photog. 310gr vid främre arkmatning. Använder också rätt ICC-profil för barytapappret.
Varit i kontakt med Epson Support, men de bad bara efter bilder på problemet, sen har jag inte hört nåt från dom, det var 6 dar sedan.
Någon som har någon lösning?
/Johan