Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson mellanlagringsenheter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Christian Hollmann

Aktiv medlem
Är det någon av er som har efterfarenhet från Epsons mellanlagringsenheter P-2/3/4/5000?

P-3/5000 finns på Epsons webbsidor, men P-2/4000 annonseras av bl.a. SP som nya enheter med motsvarande funktioner, men ca 1 000 respektive 2 000 kr billigare.

Behöver hjälp att reda ut begreppen kring enheterna här.

mvh / Christian

Christian Hollmann skrev:
Är det någon av er som har efterfarenhet från Epsons mellanlagringsenheter P-2/3/4/5000?

P-3/5000 finns på Epsons webbsidor, men P-2/4000 annonseras av bl.a. SP som nya enheter med motsvarande funktioner, men ca 1 000 respektive 2 000 kr billigare.

Behöver hjälp att reda ut begreppen kring enheterna här.

mvh / Christian
Hej! P-2000/4000 är de gml. modeller.
De nya är P-3000 / 5000.
P-3000 har 40Gb håddisk medan P-5000 har 80Gb.
De båda nya får topp-rating i test Practical Phography April 2007.
/Erik J

OK, vad skiljer P-2000 från P-3000 respektive P-4000 från P-5000 förutom en 0,2 tum större skärm? Är något annat ändrat/förbättrat?

mvh /Christian

+Snabbare processor, snabbare uppladdning från minneskort.
Skärmen lite störee och med bättre upplösning.
Kann oxå visa s-RGB och Adobe_RGB färgrymd.

Men NB!, tar bara CF och SD

Senast ändrad:
Hej,
Jag har en P-2000 som jag använder på resor.
Den har cirka 35 gb att utnyttja till uppladdning. Räcker för mig till cirka 2 veckor på resandefot.
Uppladdning går hyfsat fort. En 2 gB cf kort tar cirka en halvtimme.
Jag brukar ha min i fodralet fastspänt i livremmen, när kortet är fullt trycker jag in det i min Epson och sätter i reservkortet. Långt innan nästa kort är fullt är bilderna överförda och kortet kan användas igen.
Svagheten är att den bara hanterar DOS namn alltså 8 tecken på filer och mappar.
Den har en väldigt bra skärm men den räcker ändå inte för att sortera bra bilder från dåliga. Bara riktigt misslyckade kan man vara säker på.
Batteritiden är cirka 3 timmar för video eller mp3 lyssnande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar