Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson ECOTANK ET-7750

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto och Bildteknik

Avslutat medlemskap
Jag är medveten om att en dedikerad fotoskrivare ger det bästa resultatet. Men, jag kan nöja mig med sämre och är det kritiska utskrifter samt svartvita utskrifter går det att anlita ett proffslab. För vardagligt bruk funderar jag på denna Epson. En fotoskrivare med mellan 8-12 färgpatroner (ofta små patroner) som ständigt ska återfyllas vill jag inte ha. Jag har använt en Canon Pixma 4500 som vardagsskrivare och den har hängt med länge, men nu är den fullständigt rökt.

Epson-skrivaren kostar en del, men har ett finurligt tanksystem, skanner, kopiator, och använder likt min gamla Canon-skrivare fem patroner varav en är med svart pigmentbläck. Dessutom skriver den dubbelsidigt vilket jag använder ibland.

Det verkar vara en "allround" skrivare som också klara att skriva ut fotografier med bra resultat. Någon som testat en liknande?
 
Jag har "instegsmodellen" ET-2600, vilket inte är riktigt samma sak.
Kan konstatera att utskrifterna ser helt ok, bläcket räcker i en evighet och att scannermjukvaran är hemsk...
Troligen kostar kopieringspappret mer än bläcket i inköp.

Hade en motsvarande Canon tidigare (MG6150), och den var mer välbyggd och scannade fortare, men oj vad den slösade bläck.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.