Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson 950 ägare! Se hit! :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Rico

Aktiv medlem
Har precis beställt en Epson 950 bläckstråle. Hoppas jag blir nöjd. Jag har nu en gammal HP Deskjet 930c som jag tycker skriver ut hyfsade foto utkskrifter.

Det vore dock intressant att höra vad ni andra som äger denna skrivare tycker om den + lite tips & trix. Vad använder ni för papper, är det bara att skriva ut från photoshop eller ska man använda Epsons programvara eller ska/bör man använda något speciellt sk. "workflow"?. Såg att det fanns ICC profiler för denna skrivare på Epsons sida. Vad har man dessa till? Jag är newbie på utkskrifter. Jag kommer mestadels skriva ut foton från en Sony DSC F717 5Mpixel kamera.

Mvh
Rickard

Hur kom det sig att du bytte från HP till Epson? Varför inte en till HP?

Själv håller jag på samla på information inför ett ev inköp av bläckstråleskrivare..

Jag har inte en 950, men lillebrodern 915. Kör mestadels med Epsons egna "Premium Glossy Photo paper". Hade lite vingel med att skriva ut från tillexempel ACDSee, fick aldrig till utskrift över hela arket med inga marginaler. Dock fann jag att den mjukvara som följde med (Epson PhotoQuicker) fixade det där med kant-till-kant. Mjukvaran ser lite b-aktig ut, poppiga färger i interfacet och så.
Annars är jag helnöjd, utskrifter i A4 ser gudomliga ut fast än jag "bara" har en 2Mpixelkamera för närvarande. Så med din 717 kommer det nog bli klockrent.
(notera: jag är bara glad amatör)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar