Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eos viewer utility och Adobe Bridge

Produkter
(logga in för att koppla)

Cassiopeja83

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Har precis kommit underfund med att koppla kameran till datorn när jag fotar i studion för att kunna se bilden direkt. Men jag har ett problem. Jag anväder mig av Eos capture för att se bilderna och när jag fotar ser fotona jätte mörka ut men om jag går till Adobe Bridge och kollar bilderna där, då är dom nästan överexponerade. Vilket program är mest ärligt?

Nog för att det bästa är att använda sig av ljusmätaren men är nyfiken =)

Någon som har ett bra svar?

Mvh Maria

I Bridge visas bilderna med "autoinställningarna" i Camera Raw som standard och då visas det alldeles för ljust.
Det går att avmarkera det i Camera raw och spara de nya inställningarna så visas det så även i Bridge.

/Benny

Gadget skrev:
I Bridge visas bilderna med "autoinställningarna" i Camera Raw som standard och då visas det alldeles för ljust.
Det går att avmarkera det i Camera raw och spara de nya inställningarna så visas det så även i Bridge.

/Benny

Hej Benny!

Tack för hjälpen, jag hittade inställningarna i camera raw men jag lyckades bara ändra bilden jag hade öppnat. Hur gör jag för att alltid använda den "egna" inställningen?

tack

mvh maria

Det skulle varit med en skärmdump, men jag får tyvärr inte med den här..
Du väljer "spara nya camera raw-standardinställningar" under den pilen intill inställningar i camera raw. Du hittar den där du gör inställningar för vitbalans och exponering, mm.

/Benny

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar