Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EOS 6d kan inte läsa sd kortet
- Trådstartare befl
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Innan du ger dig på kanske dyra reparationer ska du veta att det finns en 6D till salu på den här sidan. 4000 kronor.
Antar att korten fungerar i andra kameror eller i någon dator eller vad du nu har?
Antar att korten fungerar i andra kameror eller i någon dator eller vad du nu har?
befl
Aktiv medlem
Yepp kortet fungerar i både dator och ett annat kamerahus.Innan du ger dig på kanske dyra reparationer ska du veta att det finns en 6D till salu på den här sidan. 4000 kronor.
Canon har fast pris på den här typen av reparationer. Du kan lämna in på Scandinavian Photo eller Goeckers. Men som tidigare sagts, se upp så att det inte blir dyrare än en begagnad. Eller så är det kanske läge att uppgradera till en begagnad 6D Mark II?
befl
Aktiv medlem
Tack Magnus, ja är det alldeles för dyrt så ställs jag inför valet hur jag ska göra.Canon har fast pris på den här typen av reparationer. Du kan lämna in på Scandinavian Photo eller Goeckers. Men som tidigare sagts, se upp så att det inte blir dyrare än en begagnad. Eller så är det kanske läge att uppgradera till en begagnad 6D Mark II?
Jan af Lisö
Aktiv medlem
Om du tar ut batteriet och låter kameran stå över natten utan, kan det hjälpa ?
befl
Aktiv medlem
Jag ska testa det oxå. Tack för tipsetOm du tar ut batteriet och låter kameran stå över natten utan, kan det hjälpa ?
PMD
Aktiv medlem
Rapporterar kameran något fel när du stoppar in kortet i kortfacket eller händer det ingenting alls?Helt plötsligt kan kameran inte läsa mina sd kort eller formatera dem. Jag har testat olika kort med samma resultat.
Jag har råkat ut för att SD-kortläsaren i en dator misslyckades med ett SD-kort, vilket berodde på att det satt skräp i kortläsarens kontakter.
Försök att se om det är rent i kortläsaren i kameran. Jag minns inte hur jag fick bort mitt skräp, men du kommer nog att se om det går att anända en tops eller om det behövs något mindre (men ganska mjukt!). Eventuellt är det bästa att blåsa bort skräpet med en blåsborste, men blås inte med munnen.
befl
Aktiv medlem
Tack, jag får kolla det oxå, i och för sig säger kameran att den inte hittar något kort, men det kan ju vara som du säger.Rapporterar kameran något fel när du stoppar in kortet i kortfacket eller händer det ingenting alls?
Jag har råkat ut för att SD-kortläsaren i en dator misslyckades med ett SD-kort, vilket berodde på att det satt skräp i kortläsarens kontakter.
Försök att se om det är rent i kortläsaren i kameran. Jag minns inte hur jag fick bort mitt skräp, men du kommer nog att se om det går att anända en tops eller om det behövs något mindre (men ganska mjukt!). Eventuellt är det bästa att blåsa bort skräpet med en blåsborste, men blås inte med munnen.