Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 600D + wi-fi

Produkter
(logga in för att koppla)

PJS63

Avslutat medlemskap
Hej alla och en god fortsättning!

Gubben är ny är och undrar varför jag inte får igång wi-fi på min kamera. Har köpt ett Sandisk 4 GB eye-fi kort och installerat mjukvaran. Ändrat inställningar i brandväggen samt startat om allt, även modemet.

I kameran har jag aktiverat eye-fi men symbolen är fortfarande grå.. Vad har jag missat?

mhu2ci.jpg

Hälsar Jonas

P.s Moderatorn får flytta inlägget om jag hamnat i fel avd.

Hej alla och en god fortsättning!

Gubben är ny är och undrar varför jag inte får igång wi-fi på min kamera. Har köpt ett Sandisk 4 GB eye-fi kort och installerat mjukvaran. Ändrat inställningar i brandväggen samt startat om allt, även modemet.

I kameran har jag aktiverat eye-fi men symbolen är fortfarande grå.. Vad har jag missat?

mhu2ci.jpg

Hälsar Jonas

P.s Moderatorn får flytta inlägget om jag hamnat i fel avd.

Har du konfigurerat kortet i datorn först...

Vet ej, Kjell... Är inte hemma förrän midnatt så jag har inte datorn framför mig. Det enda jag kommer ihåg av installationen är att jag fick välja var bilderna skulle hamna. Är inte så haj på detta så det kan bli lite konstiga svar. Är dock tacksam om jag kan få rätt på detta.

P.s Tack för länken! Nu ser jag att jag har missat en del, bl.a registreringen.

Hoppas det löser sig. Det kan vara lite krångligt innan man begriper hur det funkar.

Hej Kjell!

Ja, detta var inte lätt... Ägnade 2 timmar av natten för att få igång programvaran. Har kontrollerat minneskortet och det funkar som det ska. Har bytt till olika usb-portar men det startar inte. Inga eye-fi symboler blir synliga. Vad kan nu ha hänt? Något som blockerar/stör? Tacksam för hjälp men nu säger jag go´natt :eek:)

Hej Kjell!

Ja, detta var inte lätt... Ägnade 2 timmar av natten för att få igång programvaran. Har kontrollerat minneskortet och det funkar som det ska. Har bytt till olika usb-portar men det startar inte. Inga eye-fi symboler blir synliga. Vad kan nu ha hänt? Något som blockerar/stör? Tacksam för hjälp men nu säger jag go´natt :eek:)

Har gjort om allt under förmiddagen idag. Även gjort en systemåterställning utan resultat. Vad har jag missat?

Har gjort om allt under förmiddagen idag. Även gjort en systemåterställning utan resultat. Vad har jag missat?

Är Eye-fi Center och Eye-fi Helper installerat på datorn ?
När du lägger till ett nätverk på kortet i Eye-fi center, kan du starta kortet och ansluta till det nätverket (när det fortfarande sitter i datorn) ?

Är Eye-fi Center och Eye-fi Helper installerat på datorn ?
När du lägger till ett nätverk på kortet i Eye-fi center, kan du starta kortet och ansluta till det nätverket (när det fortfarande sitter i datorn) ?

Jag hämtade precis hem det! Dock kommer jag bara till rutan som säger att jag ska logga in. Fliken "skapa ett nytt konto" är inte markerad så jag kommer inte vidare där. Hade jag bara gjort det så...

Jag hämtade precis hem det! Dock kommer jag bara till rutan som säger att jag ska logga in. Fliken "skapa ett nytt konto" är inte markerad så jag kommer inte vidare där. Hade jag bara gjort det så...

Nytt konto behöver du väl inte. Du skapade väl ett förut när du provade. Användarnamn är din epostadress.
Sitter kortet i datorn när du installerar programmet ?

Nytt konto behöver du väl inte. Du skapade väl ett förut när du provade. Användarnamn är din epostadress.
Sitter kortet i datorn när du installerar programmet ?

Jodå! Nu funkar det! Tog en bild men den hamnade hos eye-fi center. Jag markerade under installationen att jag ville bilderna till min D-disk. Ska väl kunna lösa detta lilla problem också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar