Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 5d - IS låter ganska mkt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.

Har inte hunnit testa så mkt ännu för att kunna ge ett samlat första intryck men jag skulle vilja fråga er om ni upplever att IS-funktionen på 24-105 4L låter mkt?

Känns som att det är något som vibrerar inne i kameran när man trycker ner knappen halvvägs och sen när man släpper upp densamma så liksom klickar det till. Gissar att det skall vara så men för säkerhets skull vänder jag mig till er.

Än sålänge ligger jag inom DOA-gränsen så är det nåt galet får jag en ny.

Mvh

Sixten

P.S. Tips på bra väska av typen "toploader" mottages tacksamt. Min gamla är numer för liten... Alltså en väska som endast rymmer kamera och optik med motljusskydd på. Ni fattar va? D.S.

Hej!

Jag har en 1D Mark II N med 24-105:an och jag tycker den är extremt tyst.
Jag har en 300/4L IS som låter jättemycket i jämförelse.
Det är normalt att det låter lite och klickar till.

Jag har en LowePro Toploader AW.
En 10D med vertikalgrepp och 24-105:an fick plats i den och då borde väl 5D också få plats.
Den kostar 665kr via Cyberphoto, men Du kan få köpa min för 300kr om Du vill!

M.V.H: Benny

Tack, Benny!

Ok, då böjer jag mig för teknikens tillkortakommanden. Lite surr å klick får man väl stå ut med...

Tack för erbjudandet om väskan men jag avstår. Drar det på firman så några kronor hit eller dit...

//Sixten

Försök knalla in i en butik och jämför om du har möjligheten. Men testar du den i miljö, eller hemma i tysthet. IS-mekanismen låter en del, surrande raspade ljud samt ibland ett klick eller en fjäder som spänner till.

Toploader 65AW använder jag. Den sväljer en 20D med batterigrepp och är lagom djup för ett 24-105. De andra modellerna är ju antingen gjorda för kameror utan grepp, eller för kameror med längre objektiv, typ 70-200 eller dylikt på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar