Annons

Eos 5d - 18700:-

Produkter
(logga in för att koppla)
Hittade följande företag på nätet - TMT Systems, hemsida - http://www.tmtsystemsuk.com/index.php

Vad är haken? Har någon handlat av dom innan?
Vad för extrakostnader skulle kunna uppkomma?
Svensk moms, tull, vad vet jag? Dom har sanslöst bra priser måste jag säga! Om det inte är något lurt. EOS 5D + 24-105 för 18.700:-.
Det är ju liksom under halva priset mot hemma i Svedala. Nikon har dom också!! Är detta relavant och sant borde ju Nikon D200 hamna långt under 10.000:- hos dom. Någon som vet något om företaget??
 
Lägg på frakt. Lägg sen på 25% moms på HELA beloppen med frakt. Lägg sen till tull (4%?)...

Men visst låter det billigt! :p
 
Man betalar väl inte 25% moms inom EU. Företaget verkar vara UK-baserat, så det är väl UK-moms som gäller (vad den nu är).

mvh

bent
 
Det finns inte ringaste möjlighet att de skulle kunna sälja det paketet för det priset. De säljer ju även Eos 10D och 1Ds (inte MkII), och det var ju ett tag sedan de var aktuella.

Är det för bra för att vara sant etc. För mig känns det som ett sätt att samla kreditkortnummer.
 
Vill bara höja ett varningens finger. Känner igen hemsidan och har också reagerat över priserna. Kika gärna på de brittiska forumen, eller på google. Om det är seriöst så är det bra. Vet inte om annonsdirekt varnade för något liknande företag som vill ha pengarna på kontot men sedan kommer det inte några varor.
 
En googling på TMT systems ger inte några träffar på denna sajt, och det skulle jag nog se som en varningssignal. Om det fanns ett så billigt ställe att handla på skulle det säkerligen hamna ganska högt i träfflistan ...
 
Ytterligare exempel: på BHPhoto i New York kostar kameran (alltså utan objektivet) knappt 27 Kkr, och de brukar höra till de absolut billigaste. I Sverige kostar den 29 Kkr, och är alltså i praktiken billigare här.

Det där är fantasipriser på en fantasisajt. Jag skulle tveka länge innan jag matade in några personliga uppgifter där, och jag är glad att jag inte använde Internet Explorer när jag gick in på den ;)
 
Prova att ringa dom och säg att du kommer och handlar över disk, till London åker man ju nästan gratis med RyanAir. Enligt AutoRoute så ligger dom i centrala London borde vara möjligt att åka tunnelbana dit.

Men jag tror också att det är för bra för att vara sant, om inte så skall jag banne mig be dom skaffa en EOS 1Ds markII till mig.

//Anders
 
Okej jag missade att dom bara hade ett fax nummer, men att dom inte hade MkII såg jag det var därför jag skrev skaffa. Man kan ju mail dom och be dom fixa en kamera och tala om att man kommer och köper den över disk ähh glöm det, bluff företag med allra största sannolikhet är vad det är.

//Anders
 
dom verkar vara ganska nya.

Domain Name: TMTSYSTEMSUK.COM
Registrar: WILD WEST DOMAINS, INC.
Whois Server: whois.wildwestdomains.com
Referral URL: http://www.wildwestdomains.com
Name Server: NS1.TMTSYSTEMSUK.COM
Name Server: NS2.TMTSYSTEMSUK.COM
Status: REGISTRAR-LOCK
Updated Date: 28-oct-2005
Creation Date: 27-oct-2005
Expiration Date: 27-oct-2006


domänen reggades 27-oct-2005.. verkar ju onekligen lite skumt.

mer info

Registrant:
TMT Systems LTD
GROUND FLOOR
London, LD E2 7NX
United Kingdom

Registered through: Mad Dog Domains and Cattle Company
Domain Name: TMTSYSTEMSUK.COM
Created on: 27-Oct-05
Expires on: 27-Oct-06
Last Updated on: 27-Oct-05

Administrative Contact:
Kent, Steve [email protected]
TMT Systems LTD
GROUND FLOOR
London, LD E2 7NX
United Kingdom
1234270505 Fax --
Technical Contact:
Kent, Steve [email protected]
TMT Systems LTD
GROUND FLOOR
London, LD E2 7NX
United Kingdom
1234270505 Fax --

Domain servers in listed order:
NS1.TMTSYSTEMSUK.COM
NS2.TMTSYSTEMSUK.COM
 
Säger som så många före mig, verkar det för bra för att vara sant, så är det högst troligt inte sant.. Och det här verkar åt helvete för bra för att vara sant.. Skulle aldrig i mitt liv våga ge dom mina uppgifter, än mindre mitt VISAnummer.. Snygg webbshop dock :)..

/Peter
 
Visst är det för bra för att vara sant!

Det kanske var bra att den här tråden dök upp - det finns en annons på AnnonsDirekt. Hoppas att ingen stackare "köpt" något!! Dom hade även sänkt priset såg jag!! Jag ska prova och maila dom och se om det går bra om jag kommer förbi att handlar "kitet" över disk. En liten varning kanske ska vara på sin plats? Eftersom ingen har handlat av dom och kan ge sin referens verkar det ju ännu mer skumt. Med såna priser borde dom ju ha minst hundratals nöjda kunder i Sverige. Med dom priserna!!
 
VARNING

Handla inte av dessa. Det är bedragare. Dom har tidigare haft domänerna compmarketit.com och eurofoneuk.com. Detta är bara ett nyyt försök att lura folk på pengar. Gå in på http://83.227.180.211 och läs mer om de tidigare bedrägerierna.
 
Visst är det bedragare. Jag handlade en 5D och gick till checkout och fyllde i ett fullständigt oanständigt fantasinamn och fantasiadress.

För det första kommer man inte till en https-adress när man ska fylla i kortnummer vilket man gör hos ALLA seriösa bolag och för det andra anges fraktsätt som "best possible", på kontaktinfo har dom en yahooadress, det finns ingen företagsinformation mm mm.

Någon måtta får det väl ändå vara på naiviteten. Det finns inga fria luncher. Det finns inga 5D för 19 000 spänn. Möjligen på plattan...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.