Annons

EOS 50D+15-85 För 11 000:-

Produkter
(logga in för att koppla)

DGR83

Medlem
Funderar på att skaffa en DSLR och har hittat ovanstående alternativ på Rajala photo för 11 000 kr.
Låter som ett riktigt bra pris. Då 50D sjunger på sista refrengen undrar jag om man ska vänta på en efterföljare eller ska man nöja sig med detta alternativ. Någon som vet om Rajala är något att lita på, har hittat lite blandade omdömmen från dessa, säljer de svenska varor med svenska i menyerna på kameran? Har försökt mejla dom om detta men ej fått något svar än, har väntat ca en vecka på svar?

//DGR83
 
Rajala är enligt min erfarenhet en utmärkt firma. Imho bästa butiken i Stockholm. Och 11000 kr för paketet är ett riktigt bra pris. Visst är 50D en ganska gammal modell, en efterträdare kanske kommer redan i sommar. Men jag tror inte ens det skulle kunna pressa priset så mycket mer.
 
Har 15-85 sedan i höstas till 7D och det är ett av de bästa EF-S objektiven som byggts. Det matchar även 50Ds 15MP utmärkt. Och 50D ger idag väldigt mycket kamera för pengarna. Är man ointresserad av filmning så är nämnt paket svårslaget.

Mina cent.
 
Har varit sugen länge på att börja fota igen, och när jag såg detta paketet slog jag till. Beställde den igår och fick en orderbekräftelse direkt. Enligt den så tar dom 6999 för huset och 4000 för 15-85 (om det nu spelar någon roll när man köper i paket...). Med tanke på att 50D kostade runt 14000 när den kom så känns det verkligen som ett klipp. En 50D blir ju inte sämre för att det kommer en uppföljare och filmfunktion känns inte så kritiskt, även om det kanske hade varit kul att testa.
 
Om man inte mycket specifikt ska filma under kontrollerade förhållanden (inte spontant på ungar som spriniger omkring), så att man kan utnyttja spegelreflexens specialiteter när det gäller video, är den funktionen tämligen värdelös, faktiskt.
För "spontanfilmande" fungerar ordinära videokameror bättre.
 
Trots mina fullformatare kunde jag inte låta bli att köpa det här paketet också, för en vecka sen när de sänkte en tusenlapp till, tidigare tog de 11999 kr, vilket var ett bra pris det med. Måste vara absolut bästa klippet på år och dag vad gäller en Canon med optik. Och 15-85 är ju bara så dj-a bra, otroligt fin kvalitet på filerna.
 
Även jag slog till på detta paket förra veckan efter mycket velande. Hade länge varit inställd på 50D, men i valet och kvalet mellan olika objektiv så stod det i slutändan mellan EF-S 17-55 och EF-S 15-85. När så Rajala sänkte paketpriset med en tusenlapp var det inte så mycket att fundera på. Kände att de extra två milimetrarna i vidvidvinkelläget var mer värt för mig än ljusstyrkan hos 17-55
 
Har varit sugen länge på att börja fota igen, och när jag såg detta paketet slog jag till. Beställde den igår och fick en orderbekräftelse direkt. Enligt den så tar dom 6999 för huset och 4000 för 15-85 (om det nu spelar någon roll när man köper i paket...). Med tanke på att 50D kostade runt 14000 när den kom så känns det verkligen som ett klipp. En 50D blir ju inte sämre för att det kommer en uppföljare och filmfunktion känns inte så kritiskt, även om det kanske hade varit kul att testa.

vet du om det är svenska menyer i kameran, det borde ju vara det men jag är lite osäker när det är så pressat pris.

/DRG83
 
Ingen aning faktiskt, personligen spelar det ingen roll om det är svenska eller engelska menyer, det enda som kan bli jobbigt är om det bara är japanska menyer, men då tror jag att vi redan hade fått läsa det på forumet ;)
 
vet du om det är svenska menyer i kameran, det borde ju vara det men jag är lite osäker när det är så pressat pris.
De svenska menyerna kostar inte så mycket, så du behöver nog inte oroa dig!

Skämt å sido: Vad jag vet säljer Rajala ingen gråimport av något slag.
 
vet du om det är svenska menyer i kameran, det borde ju vara det men jag är lite osäker när det är så pressat pris.

/DRG83

Det är svenska menyer och svensk bruksanvisning. Är inget konstigt med Rajala, som vilken annan fotoaffär som helst. Finns väl ingen handlare i Sverige som säljer kameror avsedda för Asien i Sverige.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.