Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EOS 450D tappar klockan
- Trådstartare thuvan
- Start datum
nosferatu
Aktiv medlem
Jag tror det beror på hur lång tid kameran är utan batteri, finns kanske en kondensator som lyckas hålla tillräcklig spänning under en viss tid vid batteribyte.
Själv har jag tre batterier, och när jag byter från ett till ett annat håller kamerans tidsuppfattning, men om kameran är utan batteri en längre tid så nollställs tiden.
Själv har jag tre batterier, och när jag byter från ett till ett annat håller kamerans tidsuppfattning, men om kameran är utan batteri en längre tid så nollställs tiden.
PITCH
Aktiv medlem
Det borde väl finnas ett litet batteri som ska hålla klockan vid liv. Kolla om där finns något batteri monterat. Eller så kan det kanske vara så att det var ett dåligt batteri redan från början så det är kanske dags att byta det. Osäker på om din modell har ett sådant batteri... men kolla.
skogsbaronen
Aktiv medlem
Det måste vara något slags inbyggt batteri i kameran. Jag har aldrig batteriet i när jag förvarar kameran. Det kan ta över en vecka innan jag stoppar i batteriet, och klockan har mig veterligen aldrig nollställts.
apersson850
Aktiv medlem
Andra Canonmodeller, som 400D och 40D, har ett extra batteri för klockans skull. Men det kan tänkas att de rationaliserat bort det numera. Ibland är det då så, att det finns en "supercap" som kan hålla klockan igång ganska länge, under förutsättning att man inte gör något med kameran (slår till strömbrytaren, öppnar kortluckan eller något annat den vill reagera på).
Men jag vet inte hur det är för 450D på den fronten.
Men jag vet inte hur det är för 450D på den fronten.
skogsbaronen
Aktiv medlem
Såg nu att det var en 450D vi talade om. Jag äger en 400D, vilket jag baserade mitt förreinlägg på.