Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eos 30D + 2st Sigma EF DG SUPER

Produkter
(logga in för att koppla)

erikmansson

Medlem
Har en liten fundering kring denna kombination.

Jag skulle vilja veta vad jag behöver för att trådlöst kunna trigga blixtarna utan att använda den inbyggda blixten i 30Dn.

Jag har tyvärr inte råd med två st 580EX, så snälla, be mig inte att köpa dessa istället.

Hoppas att någon därute har svar på denna fråga.

Tack på förhand!

Mvh

Erik Månsson

Vad som skulle kunna vara en lösning för dig är Canons IR-sändare ST-E2. MEN jag är inte säker på kompatibiliteten mellan Canons kamerahus och Sigmablixtarna.

Någon som vet detta? På forumet är det många som "tror" eller "antar" att dessa enheter ska fungera tillsammans men är det någon där ute som har praktiska erfarenheter av att använda ST-E2 för att trigga en (eller flera) Sigma Super-blixtar?

En till fråga

Om jag nu vill koppla mina blixtar till kameran via kabel, hur gör jag då... vad behöver jag?

Blixtarna saknar Synkuttag, vet att det finns massor av olika adaptrar man kan fästa på blixten, men vilken utav de är det? Och vilken typ utav kabel skall jag använda?

Tack för ert svar!

Mvh

Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar