ANNONS
Annons

Eos 300 eller Dynax 505 si super eller Dynax 5000i

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Andersson

Aktiv medlem
Har för tillfället en eos 750, visst den e tålig o så, men man kan inte göra så mycket mer än zooma o fokusera manuellt.
Söker nu en kamera med lite mer manuella funktioner.
Dom jag fastnade för var :
1: Minolta Dynax 505 si super kamera
Minolta lins 28-80 Af
Minolta lins 70-210 Af
Soligor lins 19-35 Af
Alla linser med SKYLIGHT filter

2: Analog systemkamera Canon EOS 300.
optik Sigma 28-105 1:4-5.6 UC-II inkl motljusskydd,
Blixt Sigma EF 430
inkl manualer och objektivlock samt bärrem

3: Minolta dynax 5000i med 4 olika exponeringsmoduler
# Portrait cars
# Closeup card
# A/S mode card
# Sports action card
samt Qantaray high speed 70 - 210 mm objektiv + original minolta 35 - 80 mm

Alla dom 3 paketen kostar 1 500 kr/st

Frågan är bara vilket jag ska satsa på??

Jag som är minoltanörd skulle säga låda #1. EOS 300 är inte heller någon dålig kamera. Finessmässigt är de faktiskt väldigt lika.
De där mystiska programkorten till tävlande #3 har jag alltid avskytt, även om man sällan behöver mer än ett.
Det hela kokar väl mest ner till: Vad vill du helst ha, vidvinkel- och telezoomar, eller en blixt?

Eos 300

Jag rekommenderar dig Eos 300. Den är otroligt bra och lättanvänd kamera.Har för mig att det är den mest sålda Eos modellen i hela världen.Dessutom har du ju redan en lins till Canon. Synd att byta.

Gå in på min hemsida www.niklaswibom.coom om du vill.
De flesta bilderna där ( 80 % ) är tagna med Eos 300 och ofta med en 50 mm/1.8 lins. (kostar ca 1000 kr).

Lycka till !!!

Niklas

oki, nu var man inne hos handlaren o snacka om min dvd som dom strulat till det med..... I för bifarten fråga jag om dom hade nåt bra erbjudande på systemkameror....
Blev erbjuden en helt ny Dynax 40 med 28-80 och 100-300 objektiv för 1995:-

Så nu står det mellan Dynax 40 och Dynax 505si

Alla kameror är fina kameror som producerar finfina bilder.

Det handlar om att välja system, ett viktigt val.

Jag hade tveklöst valt Canon, framtiden ser ljus ut där... om det inte blir Nokiafall såklart;)

Mvh Niclas,

Mattias Andersson skrev:
Har valt bort Canon då jag gennerellt tycker dom ligger lite högre i pris än Minolta

Helt förståeligt!
Men om man ser till en senare digital systemare där du kan använda samma linser så är Minolta knappast de som har flest och bäst alternantiv,,
Men det är ju inte aäkert att du tänker så såklart!
Mvh Niclas,

Niclasfoto skrev:
Helt förståeligt!
Men om man ser till en senare digital systemare där du kan använda samma linser så är Minolta knappast de som har flest och bäst alternantiv,,
Men det är ju inte aäkert att du tänker så såklart!
Mvh Niclas,

Kommer nog att dröja många år innan jag skaffar digital systemare........

Hmmm....
Den nya e ju dynax 40 med 2 objektiv.... iofs inte dom bästa objektiven direkt, men dom täcker ju hela skalan från 28-300 mm....

Den beg. köpes från privatperson så det e ingen garanti.... bättre kamera?? (dynax 505 si super), 3 objektiv av bättre kvaliteè men inte lika lång zoom bara 19-210 mm

Vilken ska man satsa på??

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar