ANNONS
Annons

Eos 300 + Ef 28-90

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Guest
Hej!

Jag är totalamatör på systemkameror och är nu på gång att köpa min första. Det generella rådet som man får är att satsa på bra grejor direkt istället för att eventuellt så småningom byta upp sig. Det kan ju ligga något i det.."i fall att..", "om jag kommer att..", "det kan vara bra att ha ifall jag..." etc.

Men priset på ett fint system som har många finesser (som man kanske kommer använda) är ju trots allt en del tusenlappar mer än om du skulle satsa på ett mindre avancerat system som trots allt är okej för dig idag..och kanske imorgon också.

En F80 med ett AF 28-105/3.5-4.5 går löst på ca 8000:-. Det är ganska mycket slantar, även om systemet är mycket bra. Men hur är ett billigare system som Canon EOS 300 med objektivet EF 28-90 mm?

Det lär ju inte bli samma skärpa i bilderna och man kan förmodligen inte komma lika nära motivet som med Nikons 28-105. Men håller objektivet EF 28-90 tillräckligt hög kvalité och brännvidd för att kunna fota landskap, porträtt, situationsbilder etc?

3500:- skulle man få ge för EOS 300 + detta objektiv. Det tycker jag känns väldigt rimligt :rolleyes:

Vad säger ni där "ute"?

Det är svåra beslut det här :D , kanske man ändå skulle fortsätta med sin gamla kompaktkamera och till den köpa lite bra film!? :p

Ha det, så länge!

Mvh
Jonas

Hej,
Jag köpte nyligen en EOS 300 med 28-90 bl.a. 28-90 standardsom. Objekteivet känns faktiskt mycket plastigt och var lite av en besvikelse. Har en vän som köpte samma system men med 28-105 Sigma i ställte. Det objekteivet känns klart mer gediget och priset borde bli ungefär det samma.

Nu är detta paker i och för sig helt tilräckligt för att täcka mina behov, det är mer teknikfreaket i mig som längtar efter dyrare prylar. Men, faktum kvarstår, Canon 28-90 EF standardzoom ÄR litet väl plastig.