mange78
Aktiv medlem
Ja, sedan jag skaffade min 5d i maj-06 har min Eos 30V legat på hyllan. När jag plockade fram den häromdagen för att bli lite nostalgisk, fungerade den inte som den ska. Trodde helt klart först att det var batterierna, eftersom kameran liksom tappade kraft vid själva exponeringen och hängde sig efter att slutaren tryckts ned. Spegeln fastnade och batterisymbolen blinkade.
Men efter ett antal exponeringar började den komma igång och efter en stund verkade den fungera. Kan det ha varit nåt annat än batterierna? Kör med alkaliska duracell i vertikalgreppet. Eller kan batterierna liksom ha kommit igång efter en stund? Det konstiga är att det gick hur bra som helst att spola tillbaks filmen trots att kameran hängde sig...
Hade inga som helst problem med kameran innan jag la den på hyllan.
Idéer nån?
Men efter ett antal exponeringar började den komma igång och efter en stund verkade den fungera. Kan det ha varit nåt annat än batterierna? Kör med alkaliska duracell i vertikalgreppet. Eller kan batterierna liksom ha kommit igång efter en stund? Det konstiga är att det gick hur bra som helst att spola tillbaks filmen trots att kameran hängde sig...
Hade inga som helst problem med kameran innan jag la den på hyllan.
Idéer nån?