Annons

Eos 1n Rs

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerklaren

Aktiv medlem
Hejsan.

Hur påverkar den fasta spegeln bilden i praktiken mer än att man behöver lite större bländare?

Hur mycket är en dylik värd i bra skick?

Ungefär hur mycket kostar det att fixa en trasig slutare?

Jag funderar nämligen på att ropa in en sådan på auktion. Problemet är att jag inte hinner kontakta säljaren innan auktionen stängs så jag vet inte hur bra skick den är i...

När tillverkades de?

Har inte testat den själv, men kan inte tänka mig mer än att den är jätte bra. Det är ju en riktig arbetshäst som har allt och lite till. Dock så stal väl spegeln 1 steg ljus eftersom den var fast.

Har en EOS 600, som extra hus, som är mycket äldre och som jag är mycket nöjd med (ville bara poängtera att gammal är inte lika med sämst).

EOS 1N RS är en grym kamera som jag gärna skulle vilja äga :)

Senast ändrad:
Har precis skaffat mig en RS, den sitter perfekt i handen, alla reglage sitter precis där dom ska.
Den väger sina mäktiga 1.3Kg men det känns faktiskt inte som den väger så mycket. Den är även tyst, inte lika tyst som EOS 5'an men inte långt ifrån.

Spegeln stjäl inte fullt ett steg, men det ser jag inte som några problem för min del iallafall. Vill man går det ju alltid att pressa filmen för att kompensera för förlusten.

En sak till vad det gäller spotmätningen, den går att ställa in i två lägen 2.3% och 3.5%.

Sedan gör den av med en rulle 36 bilder på under 4 sekunder om man vill :) Perfekt för action/sport etc.

http://www.photozone.de/canoncamera.htm hittar du jämförelser mellan olika Canon modeller.

En annan nackdel med Eos 1n RS är att motorn inte går att ta av. Kan vara bra att ta av motorn ibland.

Byte av slutare går väl på cirkus 3500 kronor,

Det finns många begagnade Eos 1n på marknaden. Jag tycker det är en mer flexibel kamera än RS-modellen.

Tack för all info!

Tyvärr blir det inget köp. Killen ville ha 12000:- för den, det var lite i överkant.

Kanske en beg. eos 3 istället...hm

12000 !!!! och trasig slutare ??? Hallå.......

Blir ju en nästan ny 3a för de pengarna...

12.000 det kan han bara glömma, jag köpte min
för 7000 och det är ett topp exemplar.

Är det "duden" som har försökt sälja sina grejer på Tradera i över ett halvår snart ?

Nej, slutaren var inte trasig. Jag undrade bara...bäst att vara reserverad när man köper begagnat, kan ju gå sönder när som helst. :)

Japp, högst densamme. Jag bjöd 7000:-.

Nåväl...en eos 3 blir det nog istället, som sagt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar