Annons

EOS 10d i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

10D är en "gammal" kamera. Sök på 20D i stället som är en bättre kamera eller 350D som är en bättre kamera än 10D och mindre.


MVH Uffe
 
Jo, självklart vet jag att 20d finns, men överallt i Sverige kan man ju fortfarande köpa båda, och 10d till ett mer rabatterat pris.

(Ni tycker alltså att 350D är en bättre kamera än 10d?)
 
Linnéa-Pettersson skrev:
(Ni tycker alltså att 350D är en bättre kamera än 10d?)
350D är snabbare, lättare, har högre upplösning och är mindre.

10D är mer välbyggd (metallhus) med bättre reglage, har större och ljusare sökare.

Vilket man anser vara bäst är givetvis en prioriteringsfråga.
 
Senast ändrad:
Jag hade en 10D och sålde den och skaffade en 350D. Det ångrar jag definitivt inte. Mycket trevlig på höga ISO och lätt och behändig att ta med sig, och snabb så det räcker till. Den känns inte speciellt plastig vad jag märkt.
Chansen att du tar med dig kameran ökar betydligt om du väljer 350D då den är så mycket mindre och lättare. Vill du ha proffsstuk på det hela rekommenderas batterigreppet.
 
sagan skrev:
350D är snabbare, lättare, har högre upplösning och är mindre.

10D är mer välbyggd (metallhus) med bättre reglage, har större och ljusare sökare.

Vilket man anser vara bäst är givetvis en prioriteringsfråga.

Jag håller med Kim

Jag har bytt nu en 300D mot en 10D och det känns så mycket gediget. Men jag får nog en 350D i morgon från USA och ska testa och välja vilket jag vill hålla kvar.

Men att man väljer mellan 350D eller 10D beror också på vad man tycker är viktigt i en kamera.
kolla här, kanske hjälper

http://www.letsgodigital.org/en/camera/specification/compare/9-921-437-729.html

/Sofia
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.