Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Enkel videoredigering på W7-dator

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Ursäkta om ni sett frågan under annan rubrik - Jag lyckas inte ändra rubriken så det blir rätt på förstasidan!

Jag behöver ha ett enkelt videoredigeringsprogram som kan importera och exportera material i HD25/50 och 4K25 samt Cinema4K 24 på en windows 7 dator. Ska bara plocka klipp och eventuellt göra enkla övergångar så att flera videoklipp kan bli ett. Behöver även kunna reglera ljudet (höja/sänka). vet att detta är basic 1.0 men när jag letar efter program så hittar jag inga uppgifter på säljarnas sidor som behandlar de här punkterna. Vet att jag inte kan använda P elements20 och Pinnacle studio 24 ultimate eftersom dessa båda verkar kräva W10. Finns det kanske t.o.m enkla gratisprogram som kan fixa detta. Vill inte härja med avancerade program som gratisversioner av Davinci R och liknande eftersom det bara handlar om filmklipp som jag ska lyfta ur och laddas upp till bildbyrå.
Tack på förhand!
 
Senast ändrad:
Tråden med ny ändrad rubrik kom upp efter en halvtimme. Då hade jag redan hunnit skriva en ny med samma innehåll. Lyckas inte ta bort den ena kopian därför två identiska frågor.
 
Jag tror GoPro Studio kan göra det där i typ 1,2,3-steg. (Länge sedan jag använde).
Det finns inte längre på GoPros hemsida men det finns lite överallt att ladda ner och borde klara 4K eftersom deras kameror gjorde det samtidigt.
 
Jag väntar med att ladda ner en massa program tills jag får träff på ett program som klarar även Cinema 4k men tack för tipset!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.