Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Enkel digital för passfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Maron

Aktiv medlem
Hej!
JAg tänkte skaffa en enklare digitalkamera för att ta passfoton med. Den behöver mao blixtsko så jag kan koppla in studioblixtarna ochså.
Tänkte lägga ut typ 2000:- och inte mer, då jag ivrigt väntar på at d200:an ska komma snart...
Är det smart att tänka beggad canon g2 eller fuji s5000? /Martin
 
Är det inte bara polisen som får ta passbilder? Har för mig att det var någon lag som skulle genomföras senare i år?
 
Från 1 oktober måste fotograferingen ske hos polismyndigheten i samband med beställning av passet (information finns här).

Foton i samma storlek används ju dock för ID- och körkort, så det är väl inte helt bortkastat.

För bilder i det här formatet spelar det egenligen inte någon roll vilken kamera man använder, så länge som det går att använda blixtarna. En kamera som går lätt att ställa in manuellt är att föredra, och i det avseendet är väl Canons G-serie ganska bra.
 
Ha, ha...
Länge sedan jag startade den här tråden...
Köpte en G2 som funkade som smort, men har nu bytt ut den mot en system som jag har till det mesta.
G2 funkade dock utmärkt till pass/körkort.
Sista rycket nu i september innan storebrorssamhället rycker bort lite av levebrödet...
/Martin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.