Annons

enbensstativ, men vilket ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Jag söker ett enbensstativ. Har ägt ett par stycken men nu är behovet ett annat.
Jag har använt Manfrotto 680B och varit nöjd med det till normalstora och stora prylar.

Men nu är behovet ett annat.

Jag är i behov av ett enbensstativ med ungefär dessa specifikationer:
-max 40cm långt ihopfällt.
-teleskopdesign.
-lägst 120cm utfällt, (behöver inte vara längre!).
-tunnt vid handtaget och i övrigt.
-lätt konstruktion.
FINNS DET NGT SÅNT STATIV ???

MVH Niclas,

40cm? - det var kort. Induro MC25 är 41.6cm, nåt kortare har jag inte sett annat än Manfrottos lilla idiotiska vaddetnuheter (svajigt-köp ej).

ja jag har inte heller lätt att hitta korta enbenare som inte är korta och tjocka för att få plats med typ 8 teleskopdelar för att bli långt nog..
För mig är det den här gången viktigare att det är kort som kortast än att det är långt nog som längst :lol:

MVH Niclas,

Modo 790B hette visst Manfrottostativet jag tänkte på - 39cm hopfällt. För 350 spänn kanske man kan använda det en resa och sen lämna bort det till Myrorna. Svajigt, men om man bara belastar det minimalt?

Gitzo GM2561T,
dyrt som attan, men 36 cm lång till 140 cm
Tar 4,5 kg och väger 300 gram. BEAT THAT ;)
Fast priset hamnar strax under 3000 papp hehe

/Rommél

Som sagt Gitzo har flera stativ som har 6 sektioner alla runt 40 cm ihopfällda och 130-140 utdragna. Finna i olika material och prisklasser från dyrt till dyrare.
hhtp://www.gitzo.com

Var på senaste Photokina och sista dan säljer Japsar och Kineser sina grejor för att slippa frakta hem..
Tyckte jag behövde en lätt enbenare i kolfiber för resor och så..
Kikade på en enbenare, men fastnade sen för en kinesiskt trebenare för ca 50:-, den är lätt och stabilare än en enbenare och passar på min Velocity.

Var på senaste Photokina och sista dan säljer Japsar och Kineser sina grejor för att slippa frakta hem..
Tyckte jag behövde en lätt enbenare i kolfiber för resor och så..
Kikade på en enbenare, men fastnade sen för en kinesiskt trebenare för ca 50:-, den är lätt och stabilare än en enbenare och passar på min Velocity.

Den var bra den! hehe. Stabilare än en enbenare ;)

/Rommél

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto