Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Enbensstaiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Fiie

Medlem
Hejsan!!
Jag är på jakt efter ett bra enbensstariv som jag tänkte använda till sportfotografering. Jag är en fattig sudent som fukuserar mest på prisklassen. Vet någon om det finns ett relativt billigt enbenssativ som är lätt och smidigt?

//Philip

Själv har jag 299-kronorsvarianten. Jag är ganska lång, så de kortare alternativen funkar inte till mig (stativet bör inte vara kortare än 20-25 cm under din kroppslängd). Modellen är lätt och ganska behändig hopfälld, men givetvis inte av toppkvalité.

Ska man använda enbenaren dagligen skulle jag reka nån bättre (och dyrare) variant, men jag tycker det här är prisvärt. Viss svajighet med min utrustning (ungefär 2,3 kg) men inte värre än att man kan leva med det.

Har ingen aning om vad den heter, men det är (som sagt) den som kostar 299 kr hos Kaffebrus.

lägger du bara lite till på en Manfrotto 679 så har du den garanterat livet ut,
en tanke bara och har den själv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar