Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En undran....

Produkter
(logga in för att koppla)

bananskal25

Aktiv medlem
Var på Center Syd utanför malmö i helgen och i en av klädesaffärerna så såg jag en enorm "reklamskylt" med en bild på taget på någon av de större festivalerna....
Min fråga är då, får man skriva ut i så stor format och använda bilden i skyldfönstret på en klädesaffär?
Vad är det för lagar och regler gäller för de enskila personerna som är med på bilen egentligen? Jag antar att det inte finns nån moldellkontrakt på tusantals människor....

Beror på. Är det bara en jätteutskrift och ställd i skyltfönstret som dekor så ser inte jag några lagliga hinder. Är det en reklamskylt så gäller lagen om reklam, att personerna måste ge sitt medgivande.

Dekor är alltså helt ok att använda sig utav.....
Det var ungefär som jag misstänkte egentligen. Eftersom det inte har nått med butiken i sig att göra så kan jag nog tänka mig att det är tänkt som dekor.

Ok, då har man det undanstökat... ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar