ANNONS
Annons

En säsong konsertbilder - feedback önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

JazzBass

Aktiv medlem
Hej,

Jag började fotografera med systemkamera ifjol på försommaren, och i höstas fotograferade jag mycket åt en jazzklubb jag är styrelsemedlem i. Det blev väl ett 15-tal konserter ungefär och 84 bilder i ett galleri på klubbens hemsidor (länk nedan).

Jag skulle av er fotografkamrater vilja ha lite kritik (positiv som negativ) på galleriet som helhet och/eller enskilda bilder, för att ännu fortsätta utvecklas som fotograf. De är i kronologisk ordning, äldsta först. En viss utveckling hoppas jag man ser på bilderna men mer kan jag lära mig, tror och hoppas jag... :)

http://www.doobop.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=147&Itemid=8

---
Utrustningsinfo: De flesta bilderna är tagna med min Nikon D60 och ett 35/1.8 objektiv, men i början hade jag bara kitzoomen, och en 50/1.8 det var skitsvårt att fokusera med... Några bilder är tagna med min kompakt då D60 var på service (man torde se vilken bild som är tagen med kompakten på ISO 2000, en av mina favoriter ändå faktiskt!) Blixt använde jag på några bilder i början, men det undviker jag i det längsta nuförtiden p.g.a. respekt för artisterna och publiken...

Jag är usel på detta själv, och tycker att du lyckats alldeles utmärkt med det flesta bilder! De bästa bilderna är de där musikern/vokalisten har tydlig kontakt med publiken eller är intensivt koncentrerad. Tyvärr har jag ingen konstruktiv kritik att komma med.

Per.

Jag är usel på detta själv, och tycker att du lyckats alldeles utmärkt med det flesta bilder! De bästa bilderna är de där musikern/vokalisten har tydlig kontakt med publiken eller är intensivt koncentrerad. Tyvärr har jag ingen konstruktiv kritik att komma med.

Per.

Tack Per! Vi verkar vara överens om vilka som är bäst. ;-)

Vissa av bilderna är där mest av dokumentära skäl, eftersom jag anser att alla musikerna är lika viktiga. Alla har alltså lika mycket rätt att synas som frontpersonerna, men vissa bjuder inte på så stora mängder attityd och gör det svårt att få till intressanta bilder. Men överlag är jag hyfsat nöjd ändå.

Om jag ändrar på frågeformuleringen lite: Är det något som jag borde fästa större uppmärksamhet vid då jag fotograferar (eller efterbehandlar) vårens konserter?

ANNONS