Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En sällan skådad bättre plats.

Produkter
(logga in för att koppla)

Hansi

Aktiv medlem
Med detta inlägg vill jag tacka initiativtagare och administratörer av Fotosidan. Jag har sällan skådat en bättre "community site" (hittar inget bra svenskt ord för detta,, kanske "virituell samlingsplats för gemensamt intresse" kan vara något,, nej det blev för långt).

Fotosidan gör precis det den skall och inget annat. Jag kan inte pointera nog hur ren och väl inramad denna sida är.

En stor del av fotografin och dess konst handlar ju om tycke och smak, och det lyfts fram väldigt bra här. Forumen är mycket informativa och ger tips och åsikter till såväl nybörjare som proffs. Visst gnabbas och gnatas det en del i forumen men det tycker jag bara lyfter fram informationen man vill åt så mycket bättre. Så länge vi kan hålla oss från personliga påhopp och smutskastning i allmänhet, så kommer detta vara en unik oas för oss fotointresserade individer.

Om jag nu skall ha någon åsikt om något som skulle kunna förbättras eller läggas till så är det en frågehörna med en expert för teknik och utrustningsfrågor.
Jag tycker Terje gör ett kanonjobb i sin frågehörna samt all övrig tid han lägger ner på denna sida, och det vore trevligt att se en liknande frågehörna för teknik och utrustning. För övrigt begriper jag inte hur Terje hinner med allt detta. Foto på heltid är säkert mer än bara heltid i sig självt.

Till sist. Tack än en gång, till alla er bakom Fotosidan som har förverkligat denna plats. Och tack till alla medlemmar som håller den vid liv.
Må den leva ut i hundrade år.

Jag hänger på superlativerna med att säga att kreatörerna av Fotosidan har gjort foto-sverige en stor tjänst. Samtidigt ska vi klappa oss själva på axeln då våra bidrag är en högst väsentlig del. En helgjuten internettjänst helt enkelt, och jag hoppas att ni kommer att kunna få igen det ni har investerat framöver.

Angående experterna är jag både positiv och negativ. Det är kanonkul och givande att Terje vill dela med sig av sina erfarenheter och fotoglädje. Samtidigt riskerar experternas kommentarer att tas för "sanningen". Redan nu finns det en del frågor som ligger i Terjes hörna som bättre passar i det allmänna forumet. Men det är väl bara för honom att bolla över dylika frågor till det allmänna forumet och för oss frågeställare att vara mer noggran vilka frågor pasar i vilket forum. Denna reflektion lär väl bli mer aktuell om flera expertforum tas fram.

Något som jag skulle vilja har mer utvecklat är alla "lära"-artiklar samt den nu uppstartade "kameraöversikt"-hörnan. Det är en hel del ständigt återkommande frågor i forumen vilka skulle kunna bli färre med mer initiarade och utvecklade artiklar/översikter. Med tanke på arbetet att utveckla något dylikt är det även upp till oss själva att bidra. Sen förstår jag att forumen även fyller en social funktion, vilket bla märks i alla analog-digitaldebatter...

Slutligen, keep up the good work, och jag kommer fortsätta att bidra på mitt sätt i form av kommentarer i forumen, bildkommentarer, länkar, recensioner och bilder (även om det var ett tag sedan någon ny bild laddades upp... måste skaffa scanner, måste skaffa scanner, måste ....
:) )

/Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar