Annons

En naturpool?

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandLarsson

Aktiv medlem
Hej,

Jag tror att en speciell bildpool för naturfoto skulle uppskattas. Där kan allt som har med natur att göra samlas. Fåglar, blommor, landskap, osv.

/Roland Larsson

RolandLarsson skrev:
Hej,

Jag tror att en speciell bildpool för naturfoto skulle uppskattas. Där kan allt som har med natur att göra samlas. Fåglar, blommor, landskap, osv.

/Roland Larsson

Detta tycker jag låter som en utmärkt idé!
Finns ju otroligt mycke naturfotografer på fs.

Okej, alla som plåtar natur verkar vara intresserade av en eller flera naturpooler i någon form. Hur får man bäst FS:s ledning att ta ställning?

/Roland

RolandLarsson skrev:
Okej, alla som plåtar natur verkar vara intresserade av en eller flera naturpooler i någon form. Hur får man bäst FS:s ledning att ta ställning?

/Roland

Ja det är ju frågan.
Drar lite i den här tråden så att den syns. ;o)

Naturpool är önskad av många.

Puffar lite till i den här tråden.. och hoppas att FS ledning kanske ser vår önskan.

Om det finns anledning till varför det inte införts så kanske vi kan få veta.. ?

tycker att en naturpool skulle vara mkt bra! tycker nästan att bildkritik poolerna kan plockas bort och sedan skapa pooler efter de olika katergorier som anges när jag laddar upp en bild. Bildkritikpoolerna har kanske spelat ut sin roll...

jkene skrev:
Ja definitivt, eller ännu hellre flera pooler (Landskap, Natur, Makro etc).

Jag förespråkar också denna lösning. Det måste ju dessutom vara helt tröstlöst för dem med andra inriktningar, att få se sina bilder drunkna i blom- och fågelbilder. Om bilderna inte syns i mängden är det ju svårt att få feedback på dem.

Skilj gärna på macrobilder (ofta blommor/insekter), landskapsbilder samt djur/fågelbilder i eventuellt kommande nya pooler.
/Nonno

Då kanske jag registrerar mej igen..

NOLL dagar kvar. Några timmar kvar antar jag innan mitt medlemskap går ut! Det finns för mycket bilder att söka bland här på Fs. Om man är intresserad av naturbilder främst så orkar man bara inte söka. Det finns mycket högklassiga naturbilder här på Fs ( det gäller bara att hitta dem...)så varför inte ta och samla alla i EN pool. Det finns ju biofoto förståss men då måste man ta ytterligare ett medlemskap...Motivera mej att registrera/ betala igen! H.Tommy

nonno skrev:
Jag förespråkar också denna lösning. Det måste ju dessutom vara helt tröstlöst för dem med andra inriktningar, att få se sina bilder drunkna i blom- och fågelbilder. Om bilderna inte syns i mängden är det ju svårt att få feedback på dem.

Skilj gärna på macrobilder (ofta blommor/insekter), landskapsbilder samt djur/fågelbilder i eventuellt kommande nya pooler.
/Nonno

Det går ju alldeles utmärkt att filtrera på kategori i kritikpoolerna och då slippa se det man inte vill se. En funktion som kanske används mera sällan. =94&categories[]=1]Här är t.ex alla naturbilder i Hård kritik.

Edit: Jag vet inte varför det blir skit med länkningen här men det går alldeles utmärkt att se bilderna om man testar att filtrera själv. Antagligen en bug eller något i programmet som gör att adresser med vissa tecken ej kan länkas?

Senast ändrad:
Graal skrev:
Det går ju alldeles utmärkt att filtrera på kategori i kritikpoolerna och då slippa se det man inte vill se. En funktion som kanske används mera sällan. =94&categories[]=1]Här är t.ex alla naturbilder i Hård kritik.

Edit: Jag vet inte varför det blir skit med länkningen här men det går alldeles utmärkt att se bilderna om man testar att filtrera själv. Antagligen en bug eller något i programmet som gör att adresser med vissa tecken ej kan länkas?

Tack för tipset, men jag personligen har inga problem med blandningen av bilder från olika kategorier. Jag tänkte mest utifrån alla forumtrådar jag läst där det klagas över bilder på fåglar, blommor, katter osv att det kanske vore bra med separata pooler.

Finns det något som talar emot en särskild bildpool för naturfoto?

/Nonno

Nej det finns ju inget som talar emot en naturpool egentligen, men ska vi ha fler och fler pooler så får vi väl snart ta bort kategorierna och kalla dom pooler istället?Frågan är då om det blir någon skillnad. Jag tror i så fall mera på separata avdelningar för de största intresseområdena med egna forum, nyheter, artiklar och bilder. Fast då blir det lite mera jobb för redaktionen?

Att ha alla typer av kritikbilder i samma pooler är jobbigt för ögat och därför vore det bra om kritikpoolerna försvann även om man kan filtrera i dom. En funktion där man kan se alla poolbilder tror jag dock är bra att ha kvar. Ja det är inte lätt det här, hur man än gör tror jag det finns dom som kommer att klaga.

natur/fågelpool

Hej hej!

Gick in här på forumet för att med stor ödmjukhet föreslå att en pool till alla fågelentusiaster borde skapas, eftersom de är väldigt flitiga på att fotografera nya bilder. Man blir lite nedslagen i kritikpoolen när varje fasan får typ tio kommentarer:) skämt åsido en naturpool är ju en bra idé så jag hoppade på denna tråd.

Ha det fint allihopa och lycka till med era bilder!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto