niclas2020
Medlem
Hej,
Skall snart (torsdag) iväg på en månads semester till karibien och Mexico.
Hade tänkt mig få några bra bilder från denna resa, så tänkte fråga er om man har missat något uppenbart i utrustningsväg som kan bara värt att inhandla lite så här i i sista stund?
Vi kommer att bo ombord på ett kryssningsfartyg så jag tänker nog ta med mig mer än vad jag orkar släpa omkring på vid ett och samma tillfälle.
Det som jag tänkte ta med mig för lagring är:
2st 16GB CF-kort.
1st laptop.
Extern 250gb usb-disk för lagring av bilder
Extern usb-kortläsare (Deltaco 24in1).
Fotoutrusning:
Canon 50d
Canon 70-200/2.8 L IS USM + motljusskydd
Sigma 24-70/2.8 EX DG HSM + motljusskydd
Canon EF 1.4x II extender
Canon Speedlite 550EX
Polfilter till bägge objektiven.
Gorillapod stativ
Enbensstativ
Trebensstativ ( denna är inte helt säker då den är lite otymplig, samt inte helt trivial att packa ner heller)
3 st BP-511 batterier.
Det som jag funderar mest på för tillfället är om jag ska komplettera med batterigrepp och ev ett vidvinkelsobjektiv för lite vidsträckta landskapsbilder.
Tacksam för alla synpunkter!
Skall snart (torsdag) iväg på en månads semester till karibien och Mexico.
Hade tänkt mig få några bra bilder från denna resa, så tänkte fråga er om man har missat något uppenbart i utrustningsväg som kan bara värt att inhandla lite så här i i sista stund?
Vi kommer att bo ombord på ett kryssningsfartyg så jag tänker nog ta med mig mer än vad jag orkar släpa omkring på vid ett och samma tillfälle.
Det som jag tänkte ta med mig för lagring är:
2st 16GB CF-kort.
1st laptop.
Extern 250gb usb-disk för lagring av bilder
Extern usb-kortläsare (Deltaco 24in1).
Fotoutrusning:
Canon 50d
Canon 70-200/2.8 L IS USM + motljusskydd
Sigma 24-70/2.8 EX DG HSM + motljusskydd
Canon EF 1.4x II extender
Canon Speedlite 550EX
Polfilter till bägge objektiven.
Gorillapod stativ
Enbensstativ
Trebensstativ ( denna är inte helt säker då den är lite otymplig, samt inte helt trivial att packa ner heller)
3 st BP-511 batterier.
Det som jag funderar mest på för tillfället är om jag ska komplettera med batterigrepp och ev ett vidvinkelsobjektiv för lite vidsträckta landskapsbilder.
Tacksam för alla synpunkter!