Annons

En liten varning...

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter K

Ny medlem
Har haft Yrkesregistret.se att bygga en hemsida åt mig för ca 7000 kr/år för hosting och bygge av sajten, vid årsskiftet löper avtalet ut och jag försökte idag säga upp avtalet men tji fick jag, det skulle enligt en otrevlig telefonist i kundtjänst vara uppsagd senast 10 september.

Vill bara varna för detta oseriösa företag som inte
tänker på långsiktiga kundrelationer.

Mvh
Peter
 
Känner flera som åkt ditt med den företaget, dom verkar va ganska oserjösa, dom har också försök säga upp avtalet men den löpper i två år,en av kompisarna försökte säga upp den dagen efter innan dom ens hade börjat med det, men det gick inte allt var spelat på band när han acepterade vilkorna, så han fick ta det som det är.
 
Sitter och väntar på att klockan ska bli 15.00 då
någon chef vid namn Viktoria Larsson ska vara tillgänglig, har nu tillbringat 3 timmar med att försöka få tag på projektledaren men han har slutat på företaget.
Nästa lilla problem är att Yreg har brutit ett mutligt avtal med mig, enligt avtalet så skulle min sajt användas som en referenssida för deras framtida kunder men så har inte skett.

Återkommer när jag har mer info..

/P
 
Peter K skrev:
enligt avtalet så skulle min sajt användas som en referenssida för deras framtida kunder men så har inte skett.

/P

Denna fras är deras ¨marknadföringspryl¨ !!
Var hård mot dom, de är välkända lurendrejare du har att göra med!!
Du är långt ifrån den enda dom LURAT!!
 
Yrkesregistret har varit min arbetsplats för inte så länge sedan. Det är genom en jag känner lite där som jag fick komma ner och prova jobba. Dock kände jag att det inte var min grej så jag hoppade av innan jag skulle börja vantrivas för mycket.

Häftig lokal och bra människor! Högt till tak, om ni fattar.

Nå om deras säljsätt och så vill jag inte kommentera (kanske var anledningen till detta inlägg då kanske men...)
 
De ringde mig med precis samma argument..

-Vi gör din sida gratis om vi får använda den som referens..
-Tack, men jag har redan en websida
-Aha, får man kolla?
-Javisst, adressen är www....
-........Jaha.....ja...
-Mmm
- Ja, den var ju fin, då är detta inte intressant för dig?
-Nej tack

;)
 
Det var ett snabbt samtal Jeppe.

Jag har gett dem nån hel timme av min tid tre gånger iaf. Tycker det är rätt intressant att lyssna på dem när de har speciella erbjudanden till företagare på orten eller länet och kollar (förhör dem) ordentligt vad de erbjuder, fast det har inte ändrat sig på senaste 1,5 året iof.
Sen brukar jag frestas att köra en "kampanj" på orten själv och det brukar jag även tala om för dem i sista meningen.
Och lik förb**** ringer de igen ett halvår senare;)
 
Senast ändrad:
Gör som en bekant, dra ut på samtalet ohyggligt länge.
Nu har han blivit svartlistad hos flera stora telefonförsäljarbolag pga att deras försäljningssamtal kan dra ut i timtal då han ger intrycket av att vara intresserad samtidigt som han hittar på ursäkter för att be dem vänta ett "litet tag till". ;-)

/Henri
 
Peter K skrev:
Har haft Yrkesregistret.se att bygga en hemsida åt mig för ca 7000 kr/år för hosting och bygge av sajten, vid årsskiftet löper avtalet ut och jag försökte idag säga upp avtalet men tji fick jag, det skulle enligt en otrevlig telefonist i kundtjänst vara uppsagd senast 10 september.

Vill bara varna för detta oseriösa företag som inte
tänker på långsiktiga kundrelationer.

Mvh
Peter

Haft erfarenhet av dem med, de ville sälja på mig en sida.
Ringde 0715 om morgonen och rabblade avtal o annat skoj. Utgav sin tjänst för att vara helt gratis, förutom hemsideutrymmet som man såklart måste ha.
-Går inte med eget, måste vara deras o det skotar en del...
Mitt tips till den som funderar på att anlita dem är att noga läsa igenom deras avtal.
Snygga sidor gör de i alla fall...
 
Mig ringde de tre gånger på raken, olika personer, och jag var först intresserad men sa samtidigt som det var till första säljaren, att jag faktiskt tyckte att han lät FÖR smörig och att detta var för bra för att verkligen VARA bra... Varför skulle de som gjort tusentals sidor redan behöva "min hjälp"?

Efter lite koll visade det sig att detta verkligen inte var nåt att satsa på. Hellre en webb/reklambyrå som tar skapligt betalt en gång i stället för "abonnemang" som detta.

Hatar verkligen detta säljsätt, och att de inte har koll utan att halva avdelningen ska tracka en och ringa upp innan hyenahopen jollrar vidare....

Trots att Lottas och Henris metoder är frestande och att jag kört detta på dammsugarsäljare innan ("oj, vad spännade, kom in!") så tillämpar jag tre-ords-regeln numer: "Nej Tack Hej!" *klick*.
Jag har ingen skyldighet att ge dem så mycket som 10 sekunder av min sönderstressade tid och det är de förmodligen lika tacksamma för eftersom de måste jaga vidare för sin provision... ;)

Tråkigt Peter, bra med en varning!
 
Re: Re: En liten varning...

ZoMbiE skrev:

Snygga sidor gör de i alla fall...
En del, helt klart, men inte de allra flesta tycker jag. Inte i mac+firefox eller mac+opera iaf.
Av det jag sett har jag fått intrycket av att yrkesregistret gör rätt sjabbliga koder. Har aldrig sett en enda av deras sidor ha felfri kodning faktiskt och senaste samtalet med säljare tillbringade jag en halvtimme till att förhöra mig om hur de väljer koden, hur sidorna optimeras för webben e.t.c. Tror inte säljaren kodade själv, men svar hade han iaf (som inte verkar stämma med vad de har i referenserna)
Tyvärr är ju inte deras kundgrupp de som avslöjar lögnerna vad gäller det så de lär nog fortsätta hävda..

PS. Patrik, de får inte min tid. Jag tar deras för att jag är intresserad av vilka av mina kunder de tänker kontakta när de har kampanjer i hålan här. DS.
 
Kanske bör tilläggas att Comitnet är ett annat namn på samma företag.

Jag har själv haft massor med problem med dem i och med att jag tog över skötseln av en bekants hemsida när hon hade fått nog av detta oseriösa företag.
 
idoter på YR

jag har haft dem som kund riktiga idioter !!!
kostade mig ca 8000 sura tusen för en sketen sida som de inte vill uppdater åt mig
undvik dem

mvh
f
 
dJb skrev:
Comitnet/Yrkesregistret ska man nog akta sig noga för. Läs mer här

Verkar ju vara riktiga skojare... bra att känna till dessa metoder så man kan genomskåda lurendrejarna. Trist att det finns såna etik- och moralbefriade företagare.
 
Är ver verkligen så dyrt att få ngn annan att göra en hemsida + updatering? :eek:
Käns som om jag kan göra det billigare åt er ;)
 
underhund skrev:
Är ver verkligen så dyrt att få ngn annan att göra en hemsida + updatering? :eek:
Käns som om jag kan göra det billigare åt er ;)

Haha exakt.

Tur att man kan både HTML, MySQL & PHP så man slipper ens bry sig om sådana erbjudanden. Hade iofs inte haft råd att bli lurad heller, de kunde ju tagit min "lön" på 950 kr och köpt sig påfyllning till kaffeautomaten eller något.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.