Annons

En liten tabbe...

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Tänkte dela med mig lite utav mina erfarenheter.

Skulle limma en raster med locktite vid skrivbordet för det är ju rätt så bra belysning just där.

Saken är att det torkade inte så fort som jag ville utan att tänka mig för höll jag upp rastern och blåste! Fick locktite på skärmen och det såg ut som man hade spruta med en blomspruta!!! Ahhh... fram med t-röd och gnuggade... det blev ju bättre med allt försvann inte riktigt.
Tog det första bästa rengörningsmedlet och det var något som man använder före man limmar med locktite och det gjorde att jag fick bort fläckarna efter t-röd... ähh nu e ju endå min LCD skärm för 8000kr förstörd så tog jag fram kniven och slipade bort locktiten. Det mesta försvann med det uppstod lite små repor... men dom kan man ju leva med eller hur? Dom tål mer än man tror :D

Det roliga var att jag blev inte ens förbannad ;) Nu blir det nog bättre svartvita bilder! Med äkta repor och brus.

Hur har eran dag varit?

Senast ändrad:
För någon vecka sedan skulle jag skrapa rutorna på bilen. Skrapan var självfallet försvunnen. Jag gav mig ut på jakt. Hittade en brun genomskinlig kvadratisk sak som var helt perfekt för ändamålet, trodde jag. Den var av härdat glas. Nu har jag ett par repor på passagerarrutan som påminner mig om att slöhet straffar sig.

btw. räknas bil som kringutrustning?

Tänkte dela med mig lite utav mina erfarenheter.

Skulle limma en raster med locktite vid skrivbordet för det är ju rätt så bra belysning just där.

Saken är att det torkade inte så fort som jag ville utan att tänka mig för höll jag upp rastern och blåste! Fick locktite på skärmen och det såg ut som man hade spruta med en blomspruta!!! Ahhh... fram med t-röd och gnuggade... det blev ju bättre med allt försvann inte riktigt.
Tog det första bästa rengörningsmedlet och det var något som man använder före man limmar med locktite och det gjorde att jag fick bort fläckarna efter t-röd... ähh nu e ju endå min LCD skärm för 8000kr förstörd så tog jag fram kniven och slipade bort locktiten. Det mesta försvann med det uppstod lite små repor... men dom kan man ju leva med eller hur? Dom tål mer än man tror :D

Det roliga var att jag blev inte ens förbannad ;) Nu blir det nog bättre svartvita bilder! Med äkta repor och brus.

Hur har eran dag varit?

Allriskförsäkring?

Min första LCD-skärm fick för sig att falla framåt rakt över musen. Gissa om pulsen steg när det blev en massa missfärgade pixlar på skärmen.....som tur var ordnade de till sig efter några timmar och har aldrig mer haft problem av det.

Det är ju rätt så kul vad man väljer att göra just när allt går åt skogen... T-röd, kniv!? Men det fungera rätt så bra :)

Kom på att det borde ju fungera att polera bort med sån där medel man använder till mobilskärmen... ?

Tack för att ni delar med er! Det hjälper mig att inse att vi e bara människor och misstag händer...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto