Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En liten men betydande ändring, kanske?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Exiffen

Aktiv medlem
Hej jag hänger på en heldel forum och även på detta eminenta forum.

Jag undrar om det inte vore bättre om besvara och skapa ny dissk. byter plats då man är inne i en tråd.
Jag trycker ofta fel men förmodligen kommer en hel del "fotosidsrävar" hänga mig nu när jag vill ändra en sån här sak. Men utan förslag utvecklas inte sidan och det vill vi väl alla att sidan skall.

Peace love and understanding/ Joakim

Bilagor

• besvara.gif
    besvara.gif
    770 bytes · Visningar: 575
Frågan är varför "ny diskussion" ens finns i en existerande tråd. Det räcker väl med att den möjligheten finns direkt i själva forumet. Läser man i tråden så är det ju där man vill svara, inte starta en ny tråd.

Om folk använde ny diskussion-knappen när de började bråka med varandra om ovidkommande saker i tråden skulle det bli färre urspårade diskussioner. Alternativt en ny knapp, "håller jag mig till ämnet"-knappen. En sån som jag kanske skulle ha behövt här...

partajare skrev:
Hej jag hänger på en heldel forum och även på detta eminenta forum.

Jag undrar om det inte vore bättre om besvara och skapa ny dissk. byter plats då man är inne i en tråd.
Jag trycker ofta fel men förmodligen kommer en hel del "fotosidsrävar" hänga mig nu när jag vill ändra en sån här sak. Men utan förslag utvecklas inte sidan och det vill vi väl alla att sidan skall.

Peace love and understanding/ Joakim

Eller så läser du vad det står på knappen innan du trycker så är problemet löst ;)

Re: Re: En liten men betydande ändring, kanske?!

The_Smurf skrev:
Eller så läser du vad det står på knappen innan du trycker så är problemet löst ;)

Eller ännu hellre som t.ex. winzip har/hade när folk startar programmet, knapparna ("Fortsätt" "Köp" "Avbryt" har jag för mig det var) byter plats var och varannan gång! :)

Många gånger är det nog bättre att folk startar en ny tråd i stället för att flippa ut eller tom. sabba existerande tråd.
Väldigt många trådar hamnar offside redan efter några få inlägg.

JanOlofHärnström skrev:
Många gånger är det nog bättre att folk startar en ny tråd i stället för att flippa ut eller tom. sabba existerande tråd.
Väldigt många trådar hamnar offside redan efter några få inlägg.

Ja, men varför skrev du kommentaren då?

Det är bra och viktigt att knappen "Ny diskussion" finns där. Just för att man många gånger bör välja den istället för att skapa ett sidospår i tråden.

Re: Re: En liten men betydande ändring, kanske?!

The_Smurf skrev:

Så du har aldrig tryckt en dörr utåt som egentligen gick inåt?
Öppnat ett mjölkpaket på felsida?
Listan kan göras lång men det enklaste är ändå att standardisera det som går.
Ex. Dörrar i offentliga miljöer som går utåt har ofta bara en fyrkant eller ett runt handtag. medans de dörrar som du skall öppna åt dig har en "stång".
Mjölkpaketet har en indikering var man skall riva.
(iofs hade jag gärna sett samma indikering på andra sidan av paketet ;) ).

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto