Annons

En kokt katt, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Hej,

Min frus kollegas kisse har avlidigt och frun kom hem med en bild på den hädangågna katten som tagits medan den var i sin krafts dagar. Meningen är att jag ska scanna den, förstora den och skriva ut dn fint.
Inte nog med att det är en medelmåttig kattbild med en hopplös komposition, det kan jag ta. Men dom har också smällt blixten rätt i nyllet på det stackars djuret så ögonen ser ut som på en kokt fisk.
Någon som vet hur man fixar kokta kattögon?
 
Måste ju finnas tusentalsbilder på kattsidan, förlåt fotosidan, som kan användas. Säg sedan att den är aningen retuscherad i fotoaffärsprogrammet.
 
Slan skrev:
Men herregud Roland..

Detta är humor!!!

Skämt åsido så kan man väl sno bara ögonen från någon annan bild och peta dit. Lägg upp en länk till bilden i full upplösning så kan folk få sätta sina talanger på prov. En tävling?
 
Nu har jag skannat katten. En liten bild i landskapsformat med en liten katt i mitten som hon haf på sitt skrivbord på jobbet.
Målade om ögonen, körde en massa neatimage för att få bort det hiskliga bruset och tokskärpte kissen sedan. En kurva och lite extra färgmättnad samt lite falsk bakgrundsoskärpa gjorde sitt. Efter interpolering fyller den 3 cm höga missen en hel A4. Ser förvånansvärt OK ut faktiskt.
Här kan ni se originalet...
http://www.sorkin.se/t-filer/koktkatt.jpg
 
Senast ändrad:
Jorek skrev:
Så du tror inte man känner igen ögonen heller??
De där blixtkokta ögonen kan bara möjligen en matte älska. Det lär ju inte bli mindre naturtroget med ögonfärgen från en annan katt. Men det är klart, måla på frihand går ju också bra!

/Pontus
 
Björn:
Så illa tilltygade var ju inte ögonen! Lite kanalmixning så är dom svarta igen.

Jörgen + Simon:
Jag hade inte tänkt att förändra, bara laga och nog har jag tvingats säga farväl:
Farväl James
 
Magnus: Ok, ber om ursäkt för mitt uttalande, men behåller min åsikt. Det ä vääldigt fel, moraliskt, för mig iaf att byta ut någonting på en avliden katt. fixa kan man ju göra men byta ut saker är oacceptabelt från min sida.


Väldigt fint resultat Björn.
 
Tack,

Jag har en likadan katt själv så jag är inte okänslig för känslorna hos den framlidna kattens ägare. Känns dock som ett lite annorlunda "uppdrag" att försöka få den där bilden väggmässig.
Den ser faktiskt helt OK ut nu på fotopapper om man inte fingranskar den, så det får nog vara klart nu.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.