Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

en fingervisning om pris

Produkter
(logga in för att koppla)

ariadne

Aktiv medlem
jag har skrivit det här inlägget innan och jag ber om ursäkt för mitt tjat men jag vet verkligen inte var jag ska ta vägen. blf:s prislista har inte kommit och jag får inte tag på mina gamla fotolärare, jag har ingen annan att fråga förrutom er. vad skulle ni ha satt för pris?

ja här kommer inlägget igen -

jag vore ytterst tacksam om någon vänlig själ kunde ge mig lite riktlinjer angående prisättning.
har inte blf:s prislista, men ska beställa den, men jag tycker ändå det vore skönt att få ta del av era tankar också, då jag antar att prislistan inte löser allt. den ska ju tolkas den också..

nåväl, till saken :

jag har fått ett erbjudande av en kvinna här i stan som är kläddesigner och har en egen butik. hon ska ha utställning i ronneby med sina kläder och undrade om jag skulle vilja vara med där med mina fotografier. fotografier av modeller ( som hon fixar) med hennes kläder. detta jobb är ingenting som hon pröjsar för (utställningen alltså), då hon står för alla kostnader vad gäller själva utställningen och jag ställer ut i mitt eget namn.

men sen så vill hon även köpa bilder som hon kan använda i broshyrer och dylikt. hon vill köpa rätten att publicera dem var hon vill och när hon vill, men mitt namn kommer att stå under dem.

de bilderna som hon sedan vill köpa. vad är rimligt att sätta för pris när hon köper fri publiceringsrätt?

ni är väl trötta på dessa typer av frågor men jag vore ytterst tacksam som sagt att få ta del av era tankar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar