Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EN-EL3E kontra LR6 AA i MB-D200

Produkter
(logga in för att koppla)

Zuckuss

Medlem
Hej!

Någon som har erfarenhet vad gäller LR6 (AA) kontra EN-EL3E i D200 med MB-D200?

Jag kör LR6 i mitt grepp, och tycker att kapaciteten kunde vara bättre, samt att jag upplever att batteriindikatorn inte riktigt är vän med mina batterier... (trots kallibrering enligt instruktionsbok)
Nu ska jag på semester till Thailand i tre veckor, är det någon idé att slå till på ett EN-EL3E batteri till och köra med sådana i greppet i stället?

-Alexander

Nu vet jag inte hur många bilder du får ut på en uppsättning LR6:eek:r men jag får i runda slängar ut 600 bilder per EN-EL3e, dvs runt 1200-1300 bilder totalt om jag har två i greppet. Tvivlar på att du kommer ens i närheten av det med LR6:eek:r. Är det inte i storleksordningen 200-300 bilder man får ut?

Jo, 3-400 kanske och så några till beroende på format, men det blir alltså till att köpa ett nytt batteri.

ANNONS