Annons

en bra kompakt för närbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

azaruna

Ny medlem
Hej! Jag har nyligen blivit bestulen, varav min nikon coolpix s10 försvann med. Nu ska jag börja leta efter en bra efterföljare och söker efter en kamera med dessa egenskaper:

-Liten och kompakt
-Bra att ta närbilder med
-Bra bildkvalitet för att vara kompakt

Jag är inte i närheten av att vara en proffessionell amatör, men vill alltid ha med mig en kamera och att den ska kunna ta bilder som man kan njuta av.

Jag har tittat lite på leica D-lux 3, men är inte tillräckligt bra på de tekniska detaljerna för att helt förstå dess funktioner.
Olympus SP-590 verkar kunna ta bra närbilder, men är ack så stor!
Priset för Leica kameran är dessutom just på gränsen för en relativt fattig plånbok (får nog se efter begagnat).

Är det någon som kanske kan hjälpa mig med dessa funderingar?

Mvh Oddrun
 
Jag har tittat lite på leica D-lux 3, men är inte tillräckligt bra på de tekniska detaljerna för att helt förstå dess funktioner.
...
Priset för Leica kameran är dessutom just på gränsen för en relativt fattig plånbok (får nog se efter begagnat).
Du vet väl att det är samma kamera som Panasonic Lumix LX2? Lite skillnad i mjukvaran, bara. Och i priset...

Dessutom finns det en nyare version som heter Lumix LX3 respektive D-Lux 4.
 
Du vet väl att det är samma kamera som Panasonic Lumix LX2? Lite skillnad i mjukvaran, bara. Och i priset...

Dessutom finns det en nyare version som heter Lumix LX3 respektive D-Lux 4.


Jo jag har kikat på en hel del kameror (kommer drömma om kameror i massvis inatt..), och bland annat Lumix LX. Tyckte den såg lite plastig ut, men kvalitéen kanske är densamma som D-lux?!

Men det jag undrar mest över, är vilken kompaktkamera som är bra för närbilder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.