Annons

En app för att föra över bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Ka någon rekommendera en app för Android som kan föra över raw bilder från kamera till min Samsung Tab via wifi?

Har letat men de jag hittar är för jpeg och andra är via USB men inte via wifi

Någon?

mvh

Ola
 
Har du provat med usb?

Svaret till din fråga är: Nej, jag känner inte till någon app om inte Samsung själv har en på Play Store.

Men, har du provat med en OTG usb kabel? (OTG stå bara för On-the-go)
Jag kopplar min Fujifilm x100s till min Galaxy Note II och fix konverterar raw filen med Photo Mate R2. Resultaten är fantastiska för att vara en mobil app.

Här är en jag gjode nyligen: https://plus.google.com/109343510559382460714/posts/VjbY2Wqs8Qt

Bilden visas bäst i PC eller Mac.

En OTG kabel kostar typ inget. Photo Mate R2 kostade 80 spänn´
 
Svaret till din fråga är: Nej, jag känner inte till någon app om inte Samsung själv har en på Play Store.

Men, har du provat med en OTG usb kabel? (OTG stå bara för On-the-go)
Jag kopplar min Fujifilm x100s till min Galaxy Note II och fix konverterar raw filen med Photo Mate R2. Resultaten är fantastiska för att vara en mobil app.

Här är en jag gjode nyligen: https://plus.google.com/109343510559382460714/posts/VjbY2Wqs8Qt

Bilden visas bäst i PC eller Mac.

En OTG kabel kostar typ inget. Photo Mate R2 kostade 80 spänn´

Det var ett bra tips, tack!

Tanken är inte att använda plattan att redigera rawbilder med, men utan att kunna snabbt få ut rawbilderna från kameran, konvertera dem till jpeg, en snabb bildbehandling och sedan skickas vidare till en blogg.

Detta verkar vara en bra lösning även om man måste ha en kabel. Tillsvidare kör jag nog på denna lösningen.

Mvh

Ola
 
RawVision är bra på att konvertera råfilerna när du väl har kopierat dem till plattan, finns i en gratisversion att testa också. (om du kör EyeFi-kort i kameran ska appen kunna importera via wifi också)

Tänk på att usb-stödet varierar mellan olika plattor, och även mellan olika Samsung Tab-varianter.
 
Jag skulle absolut - oavsett program - använda OTG för överföringen med tanke på hur stora RAW-filer är. På semestern använde jag inställningen RAW+JPEG i kameran och överförde JPEG-filerna via wi-fi som en säkerhetsbackup, och det tog tillräckligt lång tid. RAW-filerna nöjde jag mig med att föra över utvalda via OTG (pga platsbrist på minneskorten i telefonen/surfplattan).

Rawvision verkar intressant, ska kolla på det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.