Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En årlig gala?

Produkter
(logga in för att koppla)

olajan

Aktiv medlem
I dessa tider av galor, möjliga och omöjliga, löjliga och olöjliga, med mer eller mindre kompetenta människor - varför skulle inte fotosidan.se ordna en? Förslag till kategorier:
Bästa bild
Bästa djurbild
Bästa reklambild
Bästa naturbild
Bästa porträttbild
Bästa dokumentärbild
Bästa montage
Bästa abstrakta bild
Bästa nakenbild av man
Bästa nakenbild av kvinna
Bästa utställing
Bästa inlägg (detta en självklar kandidat givetvis)
Bästa kommentar
Lägsta kommentar
Bästa artikel
osv.
Vinnarna utses i januari 2004 och samlas för en dag i lämplig stad, och mötet dokumenteras och redovisas på fotosidan. Vinster kan diskuteras, men en statyett föreställande en ångermanländsk bäver skulle väl vara lämpligt.

Jag förstår inte bävern, men tycker idéen är rolig.

Om det blir tungt att administrera det hela i form av gala IRL, kan ju galan äga rum på nätet.

Min tanke var en gala på nätet. Ekonomi för något annat finns väl inte. Det som jag tycker är positivt med en gala, kontra tävling, är den passiva formen av deltagande. En uttagningsgrupp om ca 10 personer tillsätts med uppgift att välja ut 10 bilder till varje kategori. Om det sedan är denna grupp som ska utse vinnarna, eller om vi vanliga fotosidianer ska få vara med och rösta, låter jag vara osagt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar