Annons

Elinchrom brx 500 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

LisaKronander

Aktiv medlem
Jag har problem med min elinchrom blixt, en BRX 500 som är knappt ett halvår gammal.
Den får E2-felet (överhettning) väldigt lätt och jag har haft en inlämnad utan att service-folket kunde hitta något fel.

Min misstanke är att det är något fel på elen i studion där jag använder, för hög V i uttagen eller något(?), men jag har tre stycken likadana blixtar varav en får E2-fel konstant.

Någon som har en aning om vad det kan bero på?
Borde man ha el-killar kolla på elen i studion?


Tacksam för svar!
 
Jag har problem med min elinchrom blixt, en BRX 500 som är knappt ett halvår gammal.
Den får E2-felet (överhettning) väldigt lätt och jag har haft en inlämnad utan att service-folket kunde hitta något fel.

Min misstanke är att det är något fel på elen i studion där jag använder, för hög V i uttagen eller något(?), men jag har tre stycken likadana blixtar varav en får E2-fel konstant.

Någon som har en aning om vad det kan bero på?
Borde man ha el-killar kolla på elen i studion?


Tacksam för svar!


Hej !

Ta med en vanlig glödlampa, typ 40-60w, ej lysrör eller led, verkar den lysa normalt
så är det nog ok..... Med normalt menar jag varken för starkt eller för svagt, stadigt
utan blink eller fladder.

Om inte
-blixtaggregatet ansluts med en jordad kontakt och det har varit någon "hemmaaltiallo" inblandad någonstans.

Anslut via en portabel jordfelsbrytare och testa, den ska givetvis inte lösa ut.

Är detta ok så är det troligtvis inget fel på matningsströmmen.


//MW
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.