Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Elements startar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

Radix Lecti

Medlem
Hej där!

har köpt elements 6 för nåt år sedan. hade det installerat på min förra dator med XP installerat. har nu köpt ny dator med Vista.
har installerat Elements 6 igen på denna datorn. men det startar inte. dubbelklickar på startikonen på skrivbordet o timglaset bara snurrar nåra sekunder o sen händer inget mer, inget felmeddelande ingenting. har även provat o starta redigeraren o organiseraren direkt från mappen. samma sak där.

mejlade supporten. fick svaret att dom bara har support på elements 7 och 8, så dom kan inte hjälpa mig. hänvisade till deras forum. o där hittar jag inget som kan hjälpa mig. få man ens säga så när man säljer program? måste väl få nån garanti på att programmet fungerar?

men iallafall är det nån här som vet varför inte startar eller haft samma problem?

MvH / Mattias
 
Jag vet inte för just ditt exempel men ofta i vista/seven kan man behöva högerklicka på exe-filen (den som startmenyn-genvägen pekar på) och välja egenskaper och välja att köra i kompatibilitetläge, eller kör som administrator.
När jag googlar verkar det sistnämna vara lösningen för elements 6.

google verkar också föreslå lite uppdateringar av elements. Här är en länk, men jag har inte testat, bara googlat.
http://www.vistax64.com/vista-music...p-elements-6-adobe-premiere-elements-4-a.html
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.