Annons

Elements nr 10, ORDNA

Produkter
(logga in för att koppla)

Rapsbollen

Aktiv medlem
Har nyligen köpt Elements nr 10. Hade nr 8 innan men som det var en hel del problem med. Tyvärr är nr 10 inte heller bra. En sak som jag har svårt att förstå är hur hierarkierna fungerna i "Ordna". Hur många underrubriker kan man använda? Och jag blir inte heller klok på vad de olika undernivåerna heter. Någon som kan reda ut?

Har nyligen köpt Elements nr 10. Hade nr 8 innan men som det var en hel del problem med. Tyvärr är nr 10 inte heller bra. En sak som jag har svårt att förstå är hur hierarkierna fungerna i "Ordna". Hur många underrubriker kan man använda? Och jag blir inte heller klok på vad de olika undernivåerna heter. Någon som kan reda ut?

Köpte Elements 10 för några månader sedan men tyckte sorteraren var helt oduglig jämfört med Bridge som jag är van vid. Gillade inte programmet över huvud taget. Skaffade CS5 istället. Pratade med en bekant dock som kör med Picasa istället, dvs sorterar och öppnar bilderna därifrån. Det är rätt likt Bridge.

Köpte Elements 10 för några månader sedan men tyckte sorteraren var helt oduglig jämfört med Bridge som jag är van vid. Gillade inte programmet över huvud taget. Skaffade CS5 istället. Pratade med en bekant dock som kör med Picasa istället, dvs sorterar och öppnar bilderna därifrån. Det är rätt likt Bridge.

Ursäkta min okunnighet men "Bridge" vad är det?

Har frågat Adobe om Lightroom och om det ersätter eller kompleterar CS/Elements. Men naturligtvis fick jag inget svar. Kanske kan du förklara vad det är?

Lightroom är ett katalogiseringsprogram, jobbar med databas, och RAW-framkallare och dessutom går det att redigera bilder ganska mycket. Dock så kan det inte hantera t.ex. lager. Till det behövs Photoshop eller Elements.
Läs mer om LR här: http://www.moderskeppet.se/vad-ar-adobe-photoshop/vad-ar-adobe-photoshop-lightroom/
Det går också att ladda ner programmet för att testa det under 30 dagar.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto