Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eizo ColorEdge CS240 till en iMac, anslutning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasse Åbom

Aktiv medlem
Hej!
Har beställt en Eizo ColorEdge CS240 och ska koppla in den till en iMac 21" (sent 2011) med Thunderbolt uttag. Leverantören visste inte vilken sladd jag behöver för anslutningen till datorn. "Mac är ju lite udda..." som de uttryckte sig. Har sökt, men går vilse i djungeln. Det är tydligen en fördel att använda DisplayPort på skärmen. Tipps på anslutning? Tackar på förhand!
/Lasse Å

Tack för svar! Vad jag förstår så är MiniDisplayPort och Thunderbolt lika till utseende men det gäller att hitta en kabel med DisplayPort - MiniDisplayPort med Thunderboltstöd.

Vad jag förstår så är MiniDisplayPort och Thunderbolt lika till utseende men det gäller att hitta en kabel med DisplayPort - MiniDisplayPort med Thunderboltstöd.

Jag tror att en vanlig Minidisplayport fungerar. Jag ansluter några skärmar med HDMI ingång till MBP med Minidisplayport->HDMI.
Thunderboltsladdar har kretskort i kontakterna vilket gör dem dyrare än vanliga sladdar. TB kan du seriekoppla (typ som FW), men det kan du inte med Minidisplay etc.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar