Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eiza pris till Nikon d2x som bästa produkt

Produkter
(logga in för att koppla)
Det beror väl bara på att konkurensen är så liten.
De utser bästa digitala proffshuset år 2005. Vilka är de nominerade? Jaha vi har en D2X...

Känslan jag har är att TIPA är lite mer seriösa, men jag har inte brytt mig speciellt mycket.
Det hade varit en annan sak om de utsåg bästa som finns på marknaden oavsett om deltagarna är nya eller två år gamla.

Tja - rätt mycket ligger det väl i utmärkelserna: Nikon F6, Panasonic FZ5, Fuji F10 är ju grymma produkter i sin klass.

Och du brukar ju hylla din D2X Mikael. Eller är det Canon som gäller nu ;-)

Slowfinger skrev:
Tja - rätt mycket ligger det väl i utmärkelserna: Nikon F6, Panasonic FZ5, Fuji F10 är ju grymma produkter i sin klass.

Och du brukar ju hylla din D2X Mikael. Eller är det Canon som gäller nu ;-)

Nej

När en annan medlem skrek högt för ett tag sedan att Canon fick priset var min reflektion och svar ungefär detsamma.
Dvs dessa pris är inte mycket värda om man vet att flertal som sitter med och beslutar, aldrig har jämfört varken den ena eller andra kameran mot varandra. Ej heller fotograferat med dom
Its all about money.

Mikael

Senast ändrad:
Både Eisa och Tipa är väl en sorts sammanslagning av olika tidningar som ges ut, där de blir tillfrågade vilka produkter som de tycker är bäst i respektive kategori..

Men det kan bli rätt töntigt

Typ... Bästa analoga kamera 2005: Nikon F6.. DOH! ja.. och de nominerade var?

Jeppe skrev:
Både Eisa och Tipa är väl en sorts sammanslagning av olika tidningar som ges ut, där de blir tillfrågade vilka produkter som de tycker är bäst i respektive kategori..

Men det kan bli rätt töntigt

Typ... Bästa analoga kamera 2005: Nikon F6.. DOH! ja.. och de nominerade var?

Jag har två kandidater till bästa kamera genom tiderna
Nikon F. robust,tålig kan användas att spela hockey med
Leica M3. ett under av byggkonst.utsökt kvalitet.

Framröstat av Tipeisa i Lund och ej förhandlingsbart.
Mikael

Re: Den är bäst den är en Nikon

Norfen skrev:
Den är bäst den är en Nikon
:p

EISA
2004-2005 proffesional Camera Canon EOS 1D MK II
2003-2004 proffesional Camera Hasselblad H1
2002-2003 proffesional Camera Leica M7
2001-2002 proffesional Camera BRONICA RF 645

TIPA Awards:
2005 D-SLR Professional: Canon EOS-1 DS Mark II
2004 D-SLR Professional: Canon EOS-1 D Mark II
2003 Canon EOS-1 DS

Är det inte det här gänget som tidigare utsett en del tvivelaktiga objektiv till "Årets objektiv"?

/Johan

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto