Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Efterlysning bildvisare

Produkter
(logga in för att koppla)

pow

Aktiv medlem
Använder oftast Irfanview när jag tittar bilder. Ett utmärkt program. Det finns en funktion att byta katalog (directory) men den är lite seg. Efterlyser ett bildtittarprogram som fortsätter i nästa directory automatiskt, uppifrån och ner, från höger till vänster i strukturen.
Några tips ?

Från vänster till höger ska det vara. Mina bilder ligger i strukturer som ser ut så här tex:

2006
1Q
060111_xxxxx
060113_yyyyy
0602......
2Q
060401....
osv
 
Senast ändrad:
Jag rekommenderar också Picasa2. Den är mycket snabb och gör det lätt att hitta alla bilder i datum, mappordning. Man kan välja vilka mappar man vill övervaka. Det finns dessutom en snabb och bra mailexport, dessutom gratis!
http://picasa.google.com/
 
tror inte picasa fixar det jag vill

Tittat på Picasa. Hittar inte det jag söker.
Har jag missat något ?

Verkar som om allting måste förhandsladdas i Picasa, det vill jag inte, vidare måste man byta katalog "för hand". Eller.........
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.