Annons

Efterlysning! "Bäst före datum" på diskussioner!

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattsen

Aktiv medlem
De två senaste dagarna verkar flera (ur)gamla diskussioner helt plötsligt ha återuppstått från de döda.

Börjar läsa ett par av de första inläggen, klicka på länkar som har slutat att fungera för säkert ett år sen eller två, och upptäcker att jag läser en diskussion som startades 2002, 2003 osv.

- Lägg dessa diskussioner i en påse och knyt ihop den för gott. Kontentan blir ofta helt fel när någon svara på ett inlägg som skrevs för flera år sedan.

Kanske en autofunktion som stänger en tråd som har varit inaktiv någon månad eller så skulle införas (med kanske något undantag, t ex no words).

//Mattsen

På vilket sätt blir det ett problem? Varför skulle man inte kunna fortsätta på en gammal tråd? Ny kunskap kan ju tillkomma.

Men..

...som ny medlem har jag hittat mycket matnyttigt gamla trådar. Synd det där med döda länkar men det är sådant man får ta. Jag har i vilket fall haft nytta av dem inför sommarens fotograferande.

Re: Men..

Rind skrev:
...som ny medlem har jag hittat mycket matnyttigt gamla trådar. Synd det där med döda länkar men det är sådant man får ta. Jag har i vilket fall haft nytta av dem inför sommarens fotograferande.

Du missförstod nog mitt inlägg Ingela. Jag menar inte att gamla trådar skall RADERAS utan STÄNGAS för ytterligare inlägg. Framförallt diskussioner om t ex bilder som sedan länge har tagits bort och diskussioner om mer eller mindre dagsaktuella händelser som inte är så aktuella längre efter ett par år...

Någongång har detta diskuterats innan och då tror jag att något förslag blev att tydligt markera för den som skriver ett inlägg att "detta är en gammal tråd", men det är så sällan som detta inträffar och inte heller gör någon direkt skada när det händer, att vi inte kodat till detta.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto